Söndag 14 dec

Ställde klockan på 9.30 för att hinna med alla förberedelser till majas luciakonsert. Körde till Willys och köpte mat till hennes matsäck, till cityhallen för att komplettera med grillad kyckling och heför att koka pasta. Hon ville ha pastasallad med kyckling, sallad, tomat och gurka samt en sås (typ kebabsås) som utgått ur sortimentet...jag fick reda på det när jag frågade efter 15 minuters noggrannt letande på alla hyllor. Kl 12.15 skulle hon vara i församlingshemmet med matsäck och luciakläder.

Därefter gick Emil och jag på stan för att spana in kul grejer att önska sig i julklapp. Jag hittade bruna filtar och bruna kuddar till vardagsrummet för endast 250:- st. För er som känner mig vet ni att jag INTE tycker det är speciellt billigt..

Vi körde ner till moster Nina, Micke, Adrian. Niklas och Elvira. Morbror Kenth kom också dit och det var ju trevligt med lite familjefika..
Elvira och jag tycker mycket om varandra..hon är ju så söööt! Vi bestämde att jag skulle passa henne ett tag den 20:e så att Nina och Micke skulle få gå ensamma på en restaurang..



 Emil stannade där ett tag och sen kom Kenth hem med honom. Då hade vi lite julpyssel, vi gjorde snölyktor av sockerbitar.

 

morbror Kenth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0