dan före dan före dan före dopparedan!

Idag är det lördag och jag är lite trött. Jag var hos Bea igår på fika och efter det var jag hos Ninni och Pelle - drack lite vin och diskuterade globala problem. I dag har jag skurat badrummet och jag tog även under badkaret (något jag gör alldeles för sällan så det var ganska ofräscht). Vi har källsorterat och sen var vi en runda på Amiralen. Där träffade jag min pappa, Rita, min syster Lina och hennes Rasmus som hade växt som bara den!! Pappa och Rita åker till Egypten i natt och kommer hem den 4 januari!! Gud va skönt för dem!

Vi åkte in till stan och var på Åhléns och på Kronan. Jag köpte några småsaker till Emil och Annie men jag blev så ställd i går när jag körde direkt från jobbet in till BR för att köpa det Emil önskade sig mest... DET VAR SLUT!!! Nu har jag ingen aning vad jag skall hitta på..................Maja är lättare..hon vill ha presentkort på kläder, ett nintendo ds, en digitalkamera och allra helst en livs levande hund!!!

Nintendo ds

Vi var och fikade på PM och testade parfymer på Kicks..jag har svårt för parfym- jag vet aldrig vad jag passar i för doft.
Eftersom jag numera lever efter metoden LCHF åt jag en omelett på PM när vi var där och på hemvägen köpte vi ingredienser till kycklingsallad och gick inom Bokia - en liten favorit - jag gillar den affären. Enkla är också mysigt men eftersom man inte kan betala med kort där är den affären inget för mig- jag är alltid kontantlös.

Denna veckan har vi hunnit med att baka pepparkakor. för att slippa risken med att blanda ihop vanliga med glutenfria pepparkakor bakade vi alla på glutenfri deg. I det fallet är processen viktigare än resultatet och den degen smakade och kändes nästan likadan som vanlig. Den färdiga pepparkakan smakade nästan likadan men var lite sprödare i konsistensen och färgen var ljusare. Fyra av barnen var med - vi hade mysigt!




Vi garnerade med kristyr - ett fasligt bestyr!

Denna vecka har båda mina kollegor Ulle och Bea slutat och det var lite sorgligt när vi sa hej då. Vi har ändå haft så roligt ihop vi tre! Ulle börjar jobba på Havgårdens förskola i Nättraby och Bea börjar på Skärets förskola på Hasslö.


Kommentarer
Postat av: Anne

Vad kul att hon önskar sig en hund! Hon kan få vår Bella, inga problem!!! (vi är ju inte alls trötta på henne...) ha det bra! Kram

2008-12-20 @ 19:42:33
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0