Åh vad roligt man kan ha!!

Idag har jag haft arbetslagsträff på min förskola där jag är ledarresurs och det gick bra. Jag har suttit på kontor eftersom de andra rektorerna var iväg på konferens och då var det ett rum över till mig. Hade glömt äta när klockan var två så det fick bli en kebabsallad utan champinjoner med extra mycket ost och massor med svag och vitlöksdressing..mmm

Jag låg hemma i Beas soffa i dag också när hennes Mattias kom hem så han ifrågasatte om jag verkligen jobbar på dagarna eller om jag har legat där hela dagen. Vi har haft så roligt i Beas soffa i dag. Hon har sparat ett videoklipp från när vi är på Höstfest i skogen med vår barngrupp! Det var det roligaste videoklipp jag hört..för det var bara ett enda garv åt Ulle när hon utropar- oh vad roligt vi har...och barnen ser inte alls speciellt roade ut. Efter detta skulle Bea ringa upp Ulle och spela upp detta i luren. Ulle slutade tidigt i dag så hon hade somnat på soffan och väcktes av detta garv i luren. Jag ska filma allt detta med mobilen för att visa Ulle hur Bea såg ut  under detta samtal. Hon ligger och garvar samtidigt som hon håller på med sitt hårspänne. Helt plötsligt bryter hon ihop igen för då har hårspännet fastnat på hennes näsa och står rakt ut - och jag filmar detta - oh vad vi skrattar! När jag sen ska spela upp detta videoklipp som lätt hade kunnat hamna på youtube var filmen borta från mobilen...Jag blev så knäckt!!!

Efter detta åkte jag på föräldramöte på det stället jag är resurs för att presentera mig. Det gick jättebra. Nu sitter jag vid moster Ninas dator och skriver. Lilla Elvira sover och Nina bygger med lego med Adrian.

Jag har kommit på att de jag har haft i min omgivning sen i fredags är riktigt riktiga vänner!!! Vänner som lyssnar, stöttar, har åsikter men som ändå är lyhörda över mina beslut - för det är ju faktiskt mitt liv detta handlar om. Allt jag delgett dem och allt som sker är de helt med på och de uppmuntrar mig hela tiden och säger att jag är på rätt väg! Nina är en av dem och därför har jag bestämt att det är hos henne jag och mina barn ska bo hos på fredag. Hon har ett stort rum med plats för tre och med tanke på att jag kommer att få byta arbetstider för att kunna köra barnen till skolan varje morgon kommer jag även att jobba till fem varje em. Det blir inte så många timmar tills det är läggdax, men då har jag ju å andra sidan tid  för bara dem. Nina är ju inte hemma hela veckan för hon är ju hos Micke i stan med jämna mellanrum...


Ha ha jennie kommenterade blogginlägget från igår om att Emilio skulle vara en björn på sin maskerad på dagis. Han blev ingen björn utan jag hade lämnat en ap- dräkt så han har varit apa idag, men det hade gått lika bra det ha ha

Kommentarer
Postat av: bea

jag skrattar fortfarande...

2008-11-12 @ 21:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0