Smolk i bägaren

Hasse har varit på konferens sen i måndags och det slår aldrig fel, men när han är iväg blir jag supereffektiv och har massor med energi på kvällarna. Igår var jag uppe till halv ett och nu är kl snart halv tolv och jag är inte alls sugen på att sova. Igår körde julia jag och hämtade en lack-hylla som vi hittat på blocket. Tyvärr fick vi problem när vi kom på hurTUNG den var. Fick ringa Ninas micke så han fick hjälpa mig att kånka upp den otympliga möbeln i vårt hem. Passade på att titta in i deras nya lägenhet och det var wow!! Ligger perfekt nere vid fisktorget med en underbar utsikt över Borgmästarefjärden och turistbåtarna som går där på sommaren. Vi möblerade Julias rum hela kvällen!

          

Vi blev jättenöjda!

I dag har vi haft advents-drop-in på jobbet vilket innebär att vi bjuder föräldrar och barn på glögg/juice, pepparkakor och lussekatter i samband med att de hämtar sina barn. Mellan två och halvfyra var vi inne men efter det var vi ute och det var riktigt mysigt!!
Sen var det att fara hem och hämta Annie på fritids kl fem och sen lagade jag enklast möjliga mat (köttbullar och makaroner) för därefter var det dax att hoppa in i duschen och iväg på 15-årskalas hos barnens kusin.  När jag precis duschat ringer Hasse och säger att han fått en blodutgjutelse i handen efter ett sår där katten rivit honom. Jag lugnar honom och säger att det inte är någon fara. Vi åkte på kalas och fick mycket goda kakor och gott  kaffe . Jag nämner för hasses syrra vad han sagt i telefon och hon sa nåt om att "så länge man inte får röda strimmor på armarna är det ingen fara annars kan det vara blodförgiftning".Efter 1½ timme kör jag hem igen för Annie behövde sova. Hon slocknade i bilen.

Energin sitter kvar och jag tvättar, hänger in kläder i garderober, rensar Annies garderob (hon såg inte skogen för alla träd om ni förstår vad jag menar) Halv elva ringer Hasse och säger att han har röda streck på armen! Lugnt sa jag att det vore bra om han ringde sjukvårdsupplysningen. Han söker aldrig vård för nåt!! Hellre har han skitont i rygg och knän och allt. Nu ringde han och sa att han sitter på akuten i Södertälje med en kollega som hastigt fick lämna kvällens tillställning. Det är allt jag vet och det är klart att man blir orolig. Läste att blodförgiftning är allvarligt men ovanligt. Jag återkommer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0