Min vision sprack

Jag följde med Annie till simskolan och satt och tjatade lite med Anne. Henriks projekt idag var att göra om Alma till Svamp-bob fyrkant med hjälp av en papperspåse och gul färg! Fantasifulla pappor ger fantasifulla barn::Ha ha

Därefter åkte jag och hämtade mina älskade barn och sen bar det av till Karlskronamöbler för att köpa en skrivbordsstol till Maja - en röd så det matchar skrivbordet tyckte hon. Jag tittade även efter kuddfodral till mitt nya blivande bruna rum, men tänkte om då de kostade 250 kr och uppåt!

Mellan 10 och 14 kunde man tanka på Preem för 8;19 kr/l men gissa hur låååånga köerna var..jag hoppade över det också. Vi kom hem och började skuva ihop skrivbordsstolen och sen skulle vi gå upp på stan.

Min vision över min eftermiddag på stan sprack på alla punkter
 - jag var inte så fin som jag tänkt mig..det går bara inte i dag..jag är för mosig
- det fanns ingen glögg och det luktade inte pepparkakor
- vi drack inte varm choklad på ett mysigt café, vi drack kaffe på PM
- vi åt inte kött och bifftomater, det blev kyckling m tomat och gurka och pommes
- vi delade inte en flaska rött- vi tog ett glas rosévin var
- barnen fick inte coca cola, de fick pärondryck
- vi satte inte upp gardiner- jag var för trött..ny satsning i morgon förmiddag!

Nu ska jag ta en kopp kaffe, stänga av gapiga svamp-Bob och duka fram chips och coca cola till barnen! Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Projektet med svamp bob fortsätter! Idag har vi hittat gul färg! Nu ska bara pappa pallra sig hem från hockeyn.....

2008-11-30 @ 18:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0