Pastarullar med kyckling

Har tillbringat eftermiddagen i Beas soffa eftersom hon är sjuk, men hon har alltid en rolig historia att dra ur sitt rika liv och det är alltid med ett leende jag lämnar hennes varma hem. I kväll är jag hos Jennie- hon skulle egentligen inte varit hemma ikväll utan jag hade sett en ensam kväll framför mig, men när jag kom dit hade hon köpt mat till denna goda rätt som jag nu ska delge er andra!

PASTARULLAR MED KYCKLING
1. Strimla 4 kycklingfileér. Skala och hacka champinjoner (vi tog en gul paprika i stället) och lök. Fräs allt i lite matfett tills vätskan kokat in.
2. Tillsätt ½ tsk sambal oelek och 2 dl lättcr.fr , paprika och chili. Låt koka ihop 5 minuter. Smaka av med salt.
3. Rulla ut 300 g färska lasagneplattor och skär dem i ca 10 cm breda bitar. Lägg dem med skarven neråt i en smord form. Häll på 2½ dl matlagningsgrädde och strö över ca 1 dl riven ost. Grädda i 200 grader ca 20 minuter.

Vi åt dem med en grönsallad och gräddfil. Skitgott!


Ett ord på vägen; Försök att fånga dagen - om framtiden vet vi ingenting

Kommentarer
Postat av: Kristina Stendahl

Tack för att du delgav receptet. Måste pröva det, det låter supergott!

Ha en bra dag!

2008-11-11 @ 06:28:09
URL: http://tinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0