Stad oven molnen

I dag har jag varit på en mycket vacker begravning. Det var min kära lilla Nina som begravde sin pappa. Han var aktiv i Svenska sjöräddningssällskapet under hela sin verksamma tid på Hasslö så temat på hela ceremonin var just havet. Det var en helt suverän kille som heter Tomas Lindberg som sjunger helt sjukt bra. Han sjöng "Stad ovan molnen" så man fick både rysningar och tårar och han sjöng även "I am sailing " som helt plötsligt fick en helt ny dimention. Det var även orgelmusik med melodin "Vem kan segla förutan vind?" Ja att gå på begravning får en alltid att fundera över sin tillvaro och sin tid här i detta liv. Prästen talade om att man kommer till en annan hamn och det vill man ju tro..i alla fall jag.



Om du inte vet hur Stad ovan molnen låter har jag lagt in den som länk, tyvärr inte med Tomas Lindberg



Svenska sjöräddningssällskapets logga förknippar jag alltid med Nisse

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack Therese...

2009-01-01 @ 16:28:39
URL: http://ninahallens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0