Eftertänksamhet

Varje dag händer det någon människa något hemskt, otänkbart och de kastas snabbt från en verklighet till en annan. En dag är det jag,du, någon nära vän eller någon man känner lite grann som drabbas. Jag har en person i min omgivning som har drabbats av det fruktansvärda beskedet att barnet hon skulle föda dog i magen endast två veckor innan beräknat datum. De föräldrarna fick föda ett barn de aldrig kommer att få lära känna. De fick hålla honom en stund innan det var dax att lämna honom på sjukhuset och åka hem  - ensamma- utan sitt efterlängtade barn. Nu blev de föräldrar till ett Änglabarn. När man hör sådant blir helt plötsligt ens egna problem ganska oviktiga och meningslösa. Man kanske ska vara lite glad över det man har och tänka på det lite extra. Kram


Kommentarer
Postat av: Anne

Usch.....livet är hårt och orättvist ibland.

Visst måste vi öppna ögonen och glädjas åt varje dag och det vi har.

Kram

2009-04-02 @ 07:07:26
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej hopp! Du har en utmaning att hämta på min blogg! Kram

2009-04-02 @ 18:41:31
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0