Tis 21 april

Varför bloggar du aldrig längre? undrar mina vänner....hm
Jag hinner helt enkelt inte för jag är mitt i livet. Småbarnsperioden är slut då yngsta tjejen blir 7 år men nu är man i mellanbarnsperioden så veckorna är fulla. Dessutom envisas jag av ekonomiska skäl att jobba heltid.
Jag har en whiteboardtavla med 7 dagar och 7 namn som just nu är ganska fulltecknad. Ändå har vi de två största barnen på 13 och 15 som är självgående, men de behöver skjuts till träningar, flickvän och de behöver mat  som genererar disk och de byter kläder som genererar tvätt. Min flicka på 11 tar mest av tiden just nu. Varje vecka har hon idrott tre dagar i veckan (idrotta gör hon själv, men hon behöver påminnas om att packa), körsång en dag i veckan, matteläxor och engelskaläxor och just nu säljer hon majblommor och just denna vecka ska hon sjunga på ett äldreboende en kväll. Annie ska ha fika med sig varje onsdag på sin nya skola så idag har jag faktiskt bakat till henne. Eftersom min son inte kan äta gluten bakar jag två av allt. Egentligen skulle alla kunna äta glutenfritt, men jag vågar inte chansa för jag har fortfarande efter 5 år inte kommit på knepet hur man bakar gott glutenfritt bröd och kakor. Idag lyckades jag i alla fall så även han fick njuta av en saftig sockerkaka. Det är lycka för honom!

Maja och Emil kom till mig i fredags och då hade Maja fyllt 11 år på tisdagen. Jag ville fira henne lite på fredagen, men resten av familjen var iväg. Efter att ha ätit på Mc Donald´s packade jag en korg med gräddbullar, saft och vin och sen gick vi i skogen bakom huset till vår utsiktsplats. Ett stenrös med en gräsplätt på toppen. Det var en underbar kväll. För att dra ut på firandet sjöng vi olika grattissånger för varje present hon öppnade. Hon fick mest pengar och melodifestivalen 09 på cd.

   

   

I lördags var jag med min äldsta vän Helena på Koutsläpp. Helena och jag har varit kompisar i 20 år och nu har jag hennes dotter på förskolan. Det är helt underbart att få träffa henne så ofta nu förtiden...det är ju alltid perioder i livet då man inte har så mycket kontakt. I vilket fall så var hon där med sin dotter och sina systersdöttrar- alla 3½ år. Tur jag hade med mina "stora" barn så att Helena fick lite hjälp (hon har precis som oss andra endast två armar)
Vi var på Björketorps gård i tre timmar! Barnen fick se kor, grisar, rida på ponnyhäst, testa att sitta i traktorer mm
Supermysigt!

   

I söndags var min pappa och hans fru på fika för att fira att emil och maja fyllt år. De tog med sig emil hem så han fick vara hos dem hela eftermiddagen!! Han bara älskar att träffa dem! Vi körde ut allihop på kvällen när han skulle hem och där blev vi kvar en stund på deras veranda i kvällssolen.

Sen var det måndag och då var cirkusen igång igen!

Kommentarer
Postat av: Anne

Det är inte meningen att man ska känna sig stressad över att blogga, se det istället som ett andningshål och en stunds avkoppling.

för min egen del handlar det mycket om att vara medveten i vardagen och det är faktiskt jättekul att ibland gå tillbaka och läsa sin egen blogg!

Vi som läser blir ju glada när du bloggar så vi får väl helt enkelt stå ut med att du inte bloggar varje dag ;)

Ha en skön dag!

Kram

2009-04-22 @ 08:19:19
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: bea

äntligen kom ett blogg inlägg. bra jobbat therese...

2009-04-22 @ 16:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0