Dan före dan....

och den blev  näst intill hysterisk! Började med att handla all julmat kl 9 på morgonen. Först Willys sen Citygross och så bolaget förståss- eller gröna skylten som en del säger. Väl hemma hoppade vi in i en dusch och sen lämnade vi Annie hos farmor. Vi skulle köpa julklappar till varandra och komplettera till barnen. Faktiskt ganska spännande att köpa julklappar till Hasse när vi skulle åka samma bil hem. Jag fick springa in på Flash och få en stor kasse av Lotta så det inta avslöjades att jag eg hade varit på intersport (det är lugnt- han läser aldrig min blogg) och sen till hemtex för en ännu större kasse! Vi hann med en bakad potatis på PM men jag åt för fort så sen var jag nästan illamående. Huvudvärk hade jag haft sen jag vaknade.

Vi körde hemåt vid halv fyra och då hade vi FORTFARANDE INTE KÖPT EN GRAN!! Vi åkte ner till vår granne - Blekingeplantan, men nej tack jag ger inte 500 spänn för en gran som ska in och ut igen. Det fick bli en silvergran av Jocke på OKQ8 för 300 i stället. Näten var slut så han trädde på en plastsäck som såg ut som en kondom. Nåväl vi fick i alla fall hem den=)

Väl hemma hade vi ännu fler julklappar som skulle slås in och revbenen skulle in i ugnen. Julskinkan skulle griljeras när jag upptäckte att ströbrödet var slut!! ÅHHH! Huvudvärken var kvar och när jag skulle ta en alvedon var de också slut! ÅHHHH igen!

Jag skulle köra och lämna julklappar till mina systerbarn Moa och Jakob så det gjorde jag efter att varit hemma och vänt! Jag fick lite ströbröd av Marie (Tack!) så jag slapp köa för det. Sen körde jag hem till Bus Anna och muntrade upp henne med julpresent från våra föräldrar från jobbet, lite oriflamebeställningar och en stooor julkram. De bjöd på en kaffe och jag fick en visning i deras gulliga hus innan jag for vidare till Bea- världens bästa vän som alltid finns till hands. Denna gång för att få bort min huvudvärk genom att ge mig två tabletter.

Det är roligt med Bea för vi ringer varandra varje dag ofta fler än en gång och vi har alltid massor att prata om. jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne....jag är helt tom när hon är på sina utlandssemestrar!! Tur att det bara händer en eller två veckor per år..Ha ha

När jag kom hem körde vi och hämtade pizzor, men jag är inte 100 så jag åt jättelite av en superstor calzone med xtra ost och det är inte likt mig..hm bara man inte ska bli sjuk till jul. Såg framför mig hur jag skulle spy hela natten och vi var tvugna att ställa in hela julen, men nej...nu är kl 22.15 och jag mår inte så längre.

Eftermaten griljerade jag julskinkan och sen klädde vi granen och jag slog in mina sista julklappar. Sent i kväll kom vi på att vi inte har nån tomtedräkt så då fick jag ringa mamma (henne man ringer när det krisar om man inte ringer Bea). Hon hade en så nu är det löst!!

Hasse har gått och lagt sig och jag sitter med min bingolott och tittar på Lotta. Gick nyss igenom mina mail och fick en mycket positiv överraskning. En liten julklapp i förskott- det var roligt och det behövde jag. Har varit lite låg sista veckan......

Jag hinner nog inte blogga i morgon så med detta önskar jag er en GOD JUL!!

Här kommer lite foton från min kväll...............




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0