Julhandel

I dag 19 december skulle Hasse börja med sina julklappar. Jag är faktiskt färdig med mina. I år blir det varsin ganska dyr sak till Maja och Emil och sen lite smått och gott. Vi gick genom hela stan och betade av önskelistorna och sen tog vi en god fika på Lennarts. Mysigt. Annie hade vi lämnat hos farmor. Det enda som störde mig lite var att Hasse gick omkring i en Sveamössa =) för mig är det en tonårsmössa......

Vi hann också med en runda utåt Amiralen och Slottsbacken och en liten sväng på Trossö igen. Sen var jag sååå trött i mina ben. Det roliga var att jag handlade upp mina pengar på mig själv och mitt hus i stället för att spara dem nu när jag väl var färdig med mitt. men nej då. Jag köpte örhängen, en ring och en tröja på Esprit - allt i turkost! Snyggt blev det! Jag skulle kunna handla en hel garderob på Esprit- de har så snygga kläder- det är bara kronor som fattas. Till mitt hus köpte jag en ny julig badrumsmatta och ett matchande duschdraperi. Nu vill jag bara ha en röd gardin också så är även badrummet färdigt inför julafton.

När vi kom hem började vi med maten. Kött, pommes, grönpepparsås och en god sallad. Vi fick äta framför TV:n för det är ju hockey. Sveriege mot Tjeckien......för mig ganska ointressant så jag bloggar i stället.

Ha en mysig kväll..det går knappt att inte ha det mysigt när snötäcket brer ut sig utanför fönstret och ljusen är tända !

 


Kommentarer
Postat av: Anne

Håller med om mössan ;)

Skönt att höra att ni har julmys i huset, och som vi massor av snö!!

Ha en skön 4:e advent, Kram

2009-12-20 @ 09:27:36
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0