På bättre humör....

Nu har man vilat över helgen och på jobbet hade vi bara åtta barn. Det betydde att vi för första gången på evigheter hade tid att prata med varandra. Vår chef kom på ett möte där vi gjorde klart för henne om att situationen är outhärdlig. Barnen går upp i tid och nu kommer vi ha 16 barn varje mellanmål om ingen är sjuk. Eftersom vi är ute så mycket är de sjuka väldigt sällan. Vi kommer att få hjälp v 2 och v 3 men sen får vi klara oss själva. Vi började diskutera vår innemiljö igen och vi har försökt nästan allt. Vi fick dock lite ny energi så vi möblerade om hela eftermiddagen och det blev riktigt bra. Vi hoppas kunna minimera "springet" inomhus och i stället få barnen att sitta ner med meningsfulla aktiviteter. Grindar så de små barnen begränsas till en yta anpassad med deras saker och ett rum med massor av inspiration för de äldre. Vi håller tummarna för att det faller ut som vi tänkt oss.

I kväll har jag inte gjort många knop. Hasse spelar innebandy och jag har suttit och kollat över mina räkningar och min ekonomi för dec och januari. man får väl passa på att betala av kameror och datorer nu när räntorna är så låga för om ett halvår börjar de höjas och sen höjs ju elen också...ja det är ett pusslande. Hela livet är ett pusslande....ibland ett ganska roligt sådant ibland inte.




Mer snö väntas och det är helt underbart nu när allt är helt vitt och ljust!!

Ha det gott alla!

 


Kommentarer
Postat av: bea

pöss på dig me!

2009-12-21 @ 21:40:00
Postat av: Christine Magnusson

Hej! Jag undrar om du skulle kunna ta dig tid att rösta på min bild på www.fotbollsbilden.se Det är bild nummer 5 där det står Christine Magnusson under!



Hade betytt väldigt mycket för mig! En fin julklapp om man säger så (Ni andra får gärna också rösta, hade varit underbart!)



God Jul!

2009-12-21 @ 22:05:38
URL: http://qusans.blogg.se/
Postat av: Victoria

2009-12-21 @ 22:39:05
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: a

god jul! :D

2009-12-21 @ 22:39:47
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0