Åh vilken dag!

Så här soligt och uppmuntrande var vädret när jag körde till jobbet idag!

 

Jag var resurs idag och det var kul. På fm satt jag på havgården och fick en hel del gjort.
Därefter åkte jag till jobbet och redde ut lite placeringsarbete. Våren kommer bli skittufft på vår avdelning, men personen som placerar barn säger att det gör inget att ni ligger lite högt -  i dagens varseltider blir helt plötsligt nån förälder arbetslös. Det var det dummaste jag har hört...nu ska vi gå och hoppas att en familj går i kras så vi inte får så hög arbetsbelastning. Det ni!

Jag var rastavlösare i skogen också och det gör mig ingenting. Tvärtom får jag frisk luft på onsdagar också fastän jag inte är i barngrupp och jobbar. På eftermiddagen hade jag möte med min chef som säger att hon vill ha kvar mig på onsdagarna, att jag gör ett bra jobb och att jag ska få ha lönesamtalen på min förskola vilket glädjer mig! Hon sa t.o.m att det kanske dyker upp nån rektorstjänst till hösten och då är det ju bra om man redan har 20% som ledare. Jag gillar Nättraby Ro jättemycket men dessvärre blir det nog inga lediga tjänster i det området...

I kväll har jag faktiskt jobbat. Jag ska hålla en liten utbildning i powerpoint och då skulle jag göra en avancerad lathund så att t.o.m. de som aldrig suttit vid en dator ska kunna göra en proffessionell presentation. Det tog tre timmar. Innan jag började förberedde jag min nyttiga middag...

. 

Morot, palsternacka, paprika, broccoli, röd lök, olivolja, salt, vitlök
Mums in i ugnen

Efter 2 timmar kom jag på att maten står på 200 grader i ugnen...oj



Detta gick att rädda



...men inte detta, svartbränd broccoli och lök................
Jag som för en gång skull skulle vara lite nyttig!!

Julia är fortfarande inte bra..hon har influensan och jag bara väntar på vem som skall bli näst.
Hasse är på Hockey. Det är derby mot Olofström och det är 3429 pers i publiken. Dessutom leder KHK just nu med 2-1!
Hasse ringde och sa att min mamma står på läktaren. Är hon där kan vem som helst vara där!

Ha det gott!!!!

Kommentarer
Postat av: bea

blir inte förvånad

2009-01-24 @ 20:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0