Lördag och söndag 24 och 25 januari

Åh flytten närmar sig med stormsteg, men jag behåller fortfarande lugnet. Säljarna av huset är så snälla så vi har fått tillgång till ett förråd som vi kan ställa alla lådor, säckar och mindre saker i. På fm körde Hasse ett par lass med bilen och jag gick på stan med barnen. De ville handla sig lite saker för sina presentkort. Maja handlade ett par snygga jeans och en tunn cerise och svart soc-jacka (75:-!!!) på

 

Emil som har presentkort på BR köpte Bionicle för sina pengar.



Annie som föredrar kläder framför leksaker handlade ett par rosa tunna byxor och en vit långärmad tröja på HM. Där hittade även Maja och Emil sig enfärgade tunna snygga polotröjor! Jag tycker det är stilrent och snyggt! Jag då? Fick varken tid eller ro att leta efter nåt till mig själv........det är som vanligt.

På em var jag hemma och packade och senare när vi precis skulle äta kyckling med ris och wookgrönsaker ringer min moster Nina. Hon berättar att Micke har blivit lotsad till land av Sjöräddningen när hans nya fiskebåt lade av i vattnen mellan Sturkö och Karlskrona. Nu satt han på Sturkö och Nina satt i stan utan bil och med en liten tjej på ett år som har diarré. NICE! Jag tog Emil med mig och körde ner till lilla Elvira så att Nina kunde ta min bil till Sturkö för att hämta hem sin man. Maja var på handboll och när den var slut kom hon dit. Vid halv sju var vi hemma igen.

Jag får gratulera min morbror Kenth som fyller 46 år idag!!



Sen var det då söndag. Efter frukost packade jag bilen och körde mot huset, men först mötte jag mamma och Gunnar vid Konsum. De skulle umgås lite med mina barn. Därefter körde vi ett lass till huset och på hemvägen ringde vår hyresvärd och sa att han kommer och har visning om en timme. Vi fick glömma kartonger för ett tag och koncentrera oss på städning i stället! Därefter packade jag ner städskåp och skruv/spik- och verktygsförråd och sen tömde jag balkongen på baden-badenstolar, bord, grillar, krukor, jord och balkonglådor. Sen sopade jag och nu är det klart!

Det var bara Julia hemma av barnen i dag. Vi åt kött, gratinerat mos, broccoli, baconinlindade haricot verts med rödvinssås eller grönpepparsås. Sen bänkade Julia och Hasse sig framför handbollen. Jag roade mig med att dra ut spik och skruv från väggarna (det som är gjort är gjort och jag slipper göra det sen). Emil hade åkt från mormor till sin kusin. På vägen ut för att hämta honom körde jag inom Bea och visade mig. Hon undrade vart jag tagit vägen och då ska jag berätta att jag har inte haft internetuppkoppling på tre dagar och kommer inte att ha på ca 3 veckor pga flytten...kul. Jag överlever för jag har ju dator på jobbet innan och efter arbetstid samt på rasten, men Julia håller redan på att gå i taket så mycket som hon sitter på MSN och bilddagboken =)

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Ja nu börjar det närma sig flytten, så spännande!! Behöver du tid någon em/kväll så kan du alltid köra ut barnen till oss, Moa och Jacob älskar att leka med kusinerna och Annie. Jag är ju själv hela veckan! Kram på er!

2009-01-26 @ 20:54:11
Postat av: Tessan

Torsdag kanske??? Jag jobbar länge de andra dagarna och då blir det fööör sent

2009-01-27 @ 09:31:17
Postat av: Tessan

Tack förresten!

2009-01-27 @ 09:31:54
Postat av: Marie

Javisst, bara hör av er! Var inne på IFORM och kollade träningsrunda, den jag brukar springa är 6 km!!! Hur går det för dig? Jag har åkt på en dunderförkylning så jag har varit stillasittande ett par dagar. Kram

2009-01-27 @ 20:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0