Larmet går!

I onsdags var vi på banken för att bestämma hur lånen till huset ska ligga och det är mycket billigare för oss att bo i hus än var det är att bo i lägenhet. Vi sparar ca 5000:-/månaden. Det firade vi med mousserande vin och räkmacka på kvällen!

  

I torsdags var jag med de stora barnen i skogen för att träffa Fredriksdals förskola. Det var trevligt och barnen leker alltid lika bra i skogen.

I fredags hade vi lite barn och då passade jag på att komma  i kapp med barnens dokumentationer och jag fick undan en massa skräp som hamnar på bänkarna. Jag slutade kl 13 och då körde jag hem till Bea som hade ledig fredag. Det som märks tydligast att hon inte är kvar hos oss är att ingen dammsugar avdelningen och att ingen skämtar hela tiden. Hon är en mästare på att städa och hålla fint...det är lite ont om tid att göra det nu eftersom barngruppen blivit större!

I lördags hämtade vi släp och lånade Gunnar och hans bil med krok för att slänga trasiga möbler och säckar med skräp! Vi fyllde ett helt gallersläp och ändå har vi mer saker som vi ska köra upp en annan dag.

Theos mamma ringde halvt förtvivlad och sa att de ska åka till fjällen i natt och att Theos skor blivit kvar på förskolan. Jag kan aldrig säga nej, men jag har aldrig varit på jobbet en helg eftersom det är larmat. Jag ringde en kollega som sa att det ska gå att larma av med hjälp av en kod så jag körde ut. Jag öppnade dörren tog skorna och sen oioioioioioioioioio tjöt larmet- högt! Jag hann inte ens försöka larma av!
Blev lite smått stressad med ringde ett nummer som stod vid larmet. Det var ett vaktbolag som lovade att köra ut och larma av. Snällt fick jag vänta tills de kom och fick tyst på eländet! Theo fick i alla fall sina skor och nu hoppas jag de får en bra och härlig vecka i fjällen!



Efter den pärsen körde jag via Bea och då hade hon bakat kanelbullar!! Jag fick kaffe och bullar och det var sååå gott!



På em skulle vi hem till Hasses mamma för att äta bruna bönor med fläsk- också en tradition. Farmor gör världens goaste bruna bönor och sen steker grabbarna i familjen världens goaste fläsk!



Vill man finns det potatis till och även stekt lök om man vill ha det. Rödvin och öl hör också till!

I dag har jag gått en runda på 4 km och sen har jag packat! Köket och Emils leksaker packade jag idag! Vår hyresvärd ringde och sa att han ville ha en visning i morgon så då blev det lite städning också!
På tal om städning bävar jag för att flyttstäda denna lägenheten....det kommer ta veckor känns det som.
Hasse kollar på datorn KHK- Helsingborg och det verkar som att KHK vinner! 

I morgon börjar jag 6.15 - det är bara att hoppas att larmet inte går denna gången =)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Har ni ngt gammalt barnskrivbord ni vill bli av med? Ring så köper vi!

2009-01-19 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0