Vardag - men ändå helg igen!

I onsdags började jag jobba igen och det var med en viss oro jag började. Hur lång tid ska det ta innan jag känner mig överhopad med jobb och mina tre barnfria timmar / vecka i stället börja närma sig sju? Dessutom så har ju Bea och Ulle slutat och jag skulle börja jobba med en för mig ny kollega. Jessika har sin tjänst på min avdelning men vi har aldrig jobbat i hop. Nu har vi det- i två dagar och med ens känns allting toppen. Det har gått jättebra och dessutom fick vi sitta i två timmar idag och bara prata oss samman om det viktigaste i vårt jobb - våra barn och det dagliga arbetet med dem.

Vi har inte packat på två dagar men i morgon tar vi nya tag- vi vet av erfarenhet att det går snabbt när man väl börjar så vi ska inte stressa upp oss för det.

Häromdagen hände en kul sak som fick mig att le åt vårt mobila samhälle. Jag klev in i duschen och hade mobilen med mig om i fall Hasse skulle ringa (det var precis vid den tiden han slutar jobba). Julia och en kompis sitter och kollar på en film när jag går in i duschen. Telefonen ringer precis när jag är färdig och då svarar jag;
- Therese
- Hej, det är Julia
- Hej gumman - har du och Lina gått ut?
- Nej , men alltså kan du komma med lite papper till andra toan!

Hon hade också mobilen med sig på toa och jag hade ju inte hört henne ropa. De är finurliga de små liven!



Innan på dagen skulle jag vara duktig och köra till Maxi och handla viktiga saker som dyrt men fantastiskt bra schampo och balsam. Därefter körde jag till Harald Nyborg för att hämta ett 10-pack stora flyttkartonger. Jag slet och kämpade med dessa kartonger till kassan för att betala. Jag gick ut till bilen och efter en stund kom jag tillbaka med kartongerna. Jag ställde mig i kön igen och hamnade bakom en annan kille som också skulle köpa likadana flyttkartonger. Han betalade och sen tittade han på mig och sa;
- Var det bara 9 kartonger?
- Nej, men min bil är för liten!
Snacka om att jag har liten bil!!
Hasse fick köra och hämta dem efter jobbet.



Annars möblerar jag mest i huvudet- jag har svårt att somna på kvällarna eftersom jag flyttar och funderar på allt som vi behöver köpa. Frysbox, gräsklippare, utemöbler, loftsäng, hammock (inte hög prioritet men en liten dröm), grill (livsviktigt)
häcksax mm mm







i dag är det fredag igen och barnen har kommit. De sitter och tittar på let´s dance och i pauserna spelar de 31.
Hasse har upptäckt Youtube och idag har han fastnat på U2 och allt de gjort!

Ha en trevlig helg!! Vi hörs igen!

Kommentarer
Postat av: Anne

Åh, äntligen är du tillbaka i bloggvärlden! Härligt! Ta det lugnt, det löser sig ska du se! Kram

2009-01-09 @ 21:20:47
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Nina

Funderat på att byta bil? Du e så go; älskar dig så mycket:) Kram Nina

2009-01-10 @ 20:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0