Semester med Maja och Emil måndag 27 juli

Vi körde hemifrån med min lilla Fiesta kl 10. Eftersom vi ska tälta under resans gång kan ni ju tänka er att bilen var FULLPACKAD!! Jag som älskar Österlen hade planerat min rutt väldigt egoistiskt utan en tanke på ev åksjuka barn..
Vi stannde första gången på Ahlholmen och köpte glss och andra stoppet var i Brösarps backar!!



Vi fortsatte sedan ut längs kusten och stannade till på Buhres i Kivik- en underbar liten affär där de säljer alla havets läckerheter, ostar och kex. Vi köpte dock Spättekaka- ett skånskt påhitt som var alldeles för sött för oss, men det var glutenfritt så att vi alla kunde smaka.



Sen fortsatte resan ner till min favorit - Simrishamn. Det är dit Hasse och jag åker det tillfälle om året vi blir barnlediga. Då bor vi på hotell Svea. Denna gång stannade vi i hamnen och åt hamburgare och kebab, men de var sådär- alldeles för starkt kryddade tyckte vi alla tre......

Sen bar det förbi Brantevik och Skillinge längs med hela kusten genom Ystad och vidare bort mot Trelleborg.



Ett par mil innan Trelleborg ligger ett underbart litet samhälle som heter Beddingestrand. Där bor en f.d kollega med sin familj och trots att vi inte sett varandra på flera år var det som ett par  veckor sen. Tack Mia och Chrill för er gästvänlighet i ert underbara hus! Vilket jobb ni lagt ner på att renovera!. Vi drack lite rosévin, pratade, grillade kycklingfilé, barnen fick bada i poolen, spela alla spel de hade och vi sov gott i ett rum på övervåningen...Mysigt!

De har fått en Liten Edda som är 1½ som jag bara sett på foto och det var så kul att få se henne i verkligheten!!



Hon är sin mamma upp i dan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0