SEMESTER!!

Vi har varit på Dragsö och badat vid ett par tillfällen! Knökat med folk, men eftersom barnen är stora kan jag ligga på berget. Maja, Emil, Alice och jag spelade SPINGO- dpelet jag köpte på Östarsjöfestivalen.


Emil hittade ett eget ställe....


Vi har varit och plockat svamp. På 10 minuter hittade vi ca 9 liter kantareller. Det är ett riltigt svampår i år pga av allt regnande kombinerat med värmen........



Jag har också varit på loppis på Gnistan tillsammans med 8000 andra......
Köpte en mjuk kylväska för en tia och böcker till mig och Maja...



Besöker min älskade kusin nästan varje gång jag är i stan. Hon får ju inte glömma bort mig. Hennes pappa var så snäll så han hjälpte mig och Hasse att lägga färdigt golvet i Emils rum och till helgen kommer de och hjälper oss med lilla hallen också..



I går skulle Annie och jag ha en stranddag tillsammans med min syster Marie och hennes barn. Vi valde Knipehall - en badplats ingen av oss varit på förut. Liten men supermysig.Tyvärr tyckte jag och Marie att det var lite kallt men det var mysigt att träffas och prata en stund......barnen badade på som vanligt.....hur många gånger som helst!



Annie värmde sig mellan varven....







På hemvägen körde vi inom min kollega som köpt ett hus i Lösen. Hon hade en supersnygg tvättmskin från 1927 som jag var tvungen att fota!!........




Annie var lite rädd för Bus i början, men när vi skulle åka hem blev hon modig så då ville hon klappa honom..



I dag har vi rensat garaget och kört upp ett lass på Bubbetorp. Vi har också satt väv i hallen mellan köket och Emils rum..den ska vi måla i morgon.....



Två kvällar i rad har jag varit på puben i stan. I förrgår träffade jag Kina och tog en öl på O`Lerays på kvällen, men det blev inte så länge för jag tog bussen hem så jag var hemma vid elva.

I går åkte Hasse och jag in och träffade hans kusin la med fru Vicky. Ninni och Pelle var också med. Trevligt men i dag skulle Hasse upp kl 7 för att köra Kevin till Trossö. Han skulle ta mopedkörkort idag och klarade det. Därför tog vi en taxi hem vid elva igår också.....kanske bra för man har varit hyfsat pigg i dag =)

Kommentarer
Postat av: Anne

Full rulle ser jag! Härligt! Nu blommar bägge min spindel liljor, sååå fina! Ha det gott! Kram

2009-07-24 @ 08:27:44
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0