Så har jag nu äntligen internet och kan börja blogga igen!

Jag trodde aldrig jag skulle klara mig utan internetuppkoppling, men det gjorde jag - i två månader!! Har helt kommit av mig i bloggtänket men jag vill ändå berätta lite om vad jag har gjort sen sist!! Vill bara börja med att säga att jag firar två saker idag. För det första har jag internet och för det andra har min käre mosters sambo varit hemma hos mig och satt upp en vägg så att Emil fått ett helt eget rum. Det blev litet men kommer att bli supermysigt när jag har möblerat klart. Sen ska vi ju måla, tak, väggar och lägga nytt golv!

Elvira har ju fyllt 1 år och hennes mamma 32 så vi har varot på kalas!


Det var samma dag som branden i Karlskrona så det var kö ut från stan hela dagen



Så här fin var tårtan till Elvira



Och denna var till oss andra



Jag säljer en tvättmaskin och torktumlare om någon vill köpa. Står och tar plats i garaget!



Denna fina blomma fick jag av Theo och hans familj för att jag var så snäll och körde till jobbet en lördag för att hämta ett par kängor de skulle ha med till fjällen. Det kostade vårt rektorsområde 5000:- eftersom jag drog igång larmet!!



Jag fick en biljett till Ulf Lundells konsert av min pappa och Rita i julklapp! Jag var sjuk, men gick ändå! Konserten var sådär tycker jag. Jag hade influensan i en vecka. Då tappade jag några kilo så sen hade jag motivation att börja röra på mig igen...nu laddar vi inför vårruset. I går kväll gick jag en långrunda på 8 km med en kär gammal vän! Har också börjat springa- målet är varannan dag och jag ska få ett par nya löparskor av mor när jag fyller år!



Vi har varit i vår trädgård hela heljen! Det har varit helt underbart. Räfsat, rensat och letat vårtecken. Det finns mycket perenna växter men inte mycket vårblommor. kan bero på att vi bor precis vid skogen så rådjuren tar dem, men jag hittade i alla fall lite snödroppar och några krokus.



PÅ jobbet har vi delat upp oss så vi pedagoger jobbar efter vad vi är intresserade av. Eftersom jag brinner för matte och naturvetenskap håller vi på med vattenexperiment för fullt! Barnen älskar det!



Ja det var en liiiten uppdatering- nu ska vi se om jag kan komma igång på allvar igen!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Anne

Åh äntligen är du tillbaka! underbart! Fina bilder och så roligt att få se hur din vardag ser ut.

Ha det bra! Kram kram

Ps, du får gärna ta med mina hundar när du är ute och ränner i skogen ;)

2009-03-18 @ 12:57:56
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0