Torsdag morgon

Jag har inte hunnit bekanta mig med min nya kamera ännu men har förstått att jag redan nu kan börja spara pengar till ett större objektiv. Jag älskar foton med detaljer ur naturen med suddig bakgrund och för det krävs ett objektiv med minst 80mm och det jag har är 18-55 mm. Lite suddig bakgrund kan jag få med detta också men inte tillräckligt. Var inne på en fotosida i går och det är otroligt vad en del kan- både amatörer och proffs!

Jag har hunnit med att träffa min favvo - Elvira- alltid så här glad.
Jag ska få äran att passa henne om två veckor och då ska hon sova över hos oss


Nu har vi börjat elda på kvällarna och igår fick jag tom en kvart ensam med tv.n
avstängd och det sprakande ljudet i bakgrunden



De sista blommorna i trädgården fotade jag igår...








I går bytte jag tid med Catta och fick en bonuseftermiddag. Jag gick hem och städade hela huset. Det finns inget bättre än att få gå hemma ensam utan musik i bakgrunden (det är konstant musik i bakgrunden efter att tonåringarna kommit hem) Efter det körde jag och handlade på Maxi och Willys...det ger mig en härlig sinnesro när man vet att man har allt hemma..och sen körde jag hem och lagade mat- tvårätters. Snitzel potatis och sås till barnen och kroppkakor till oss. Mums- inget GI-här inte =)

Hasse fick för sig att han skulle åka och kolla på ett hemma-bio-system vad han nu ska med det till. Han ville köpa nåt nu när jag har köpt min kamera. Vi har mycket just nu som vi skulle behöva. Micron har pajat så det är nog prio 1. Vår frys är fortfarande skrattretande liten och vi har ingen taklampa i köket så nu börjar det bli mörkt på morgonen.

Nina lånade min bil igår så i morse tog jag benen till skolan med Annie och sen vidare till jobbet. Skönt att komma ut i friska luften, men det lyckas allltid regna när vi ska gå....men vad gör det. Annie är så glad och hon pratar och berättar och hittar kastanjer och andra små ting längs med vägen. Hon väljer att gå över ån varje gång- hon är så faschinerad av vattenfallet. Ska ta kameran med mig en solig dag =)

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Anne

Vad härligt det låter med att ha en levande brasa! Den enda brasa vi har är den på DVD:n ler

Ska bli kul att se mera kort!

Kram

2009-10-01 @ 18:01:34
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0