19 oktober

Så är v 42 till ända- det bara springer iväg. Det är så mycket man tror sig ska hinna men sen när veckan är slut har man inte hunnit hälften av vad man tänkt sig.
På jobbet rullar allt på som vanligt fast det är KALLT så nu har nästan alla barn fått dit riktiga vinterkläder. Vi är ju ute så länge på förmiddagen så det gäller att bylsa på sig. Ofta har vi ganska genomtänkta disskussioner men denna veckan har det handlat om att dricka kaffe på gården eller inte. Motståndarna menar att man är mindre med barnen och att man står och pratar med sina kollegor om man dricker kaffe. Jag som gärna fortsätter med mitt kaffe utomhus har denna vecka aktivt iakttagit mina kollegor och sett att de står och pratar lika mycket även utan kaffekopp...det har inte med kaffet att göra. På min avdelning handlar det om att jag och min kollega som jobbar eftermiddagen ihop är så schemalagda med rutiner och gruppindelningar av barn för att tona ner ljudnivån på avdelningen så kl 15.30 är första gången på hela dagen som vi har möjlighet att  delge varandra vad som hänt under dagen och snabbt prata ihop oss om annat viktigt.. Eftersom vi har barn från 1-4 år + en 5-åring är det fullt ös...så vi kanske tycker vi är värda den koppen ute på eftermiddagen utan att behöva kallas sämre pedagog...vi har jusom sagt lagt hela vår själ på att vara bra pedagoger fram till dess.......



Nåväl nog om det. Denna helg har varit mysig.. Jag hade bara mina barn hemma på fredagskvällen så då satt vi och mös vid TV:N. På lördagen åkte Emil med mormor på en utflykt så då fick jag rå om Maja alldeles ensam. Vi tog en promenad till Ella och piipen för att köpa Emil en vinterjacka jag kollat ut och sen gick vi till konsum och hem igen. Sen var det dax att hämta min bästa kusin. jag skulle passa henne till på söndagen för Micke och Nina skulle på fest. Såå kul att ha en liten hemma och man inser hur lugnt och skönt allt är med äldre barn. En nackdel med tonåringarna är att det spelas musik i högtalarna konstant och det är jobbigt att det aldrig är tyst hemma. Vill man ha det tyst får man helt enkelt gå ut i skogen =)

Jag skulle göra glutenfria våfflor på em och när smeten var färdig upptäckte jag att jag inte hade nåt våffeljärn!
Jag fick steka dem i stället men de blev faktiskt riktigt goda! Det var första gången Emil fick känna hur våfflor smakar!



Elvira sov en stund på em och sen var Maja och Emil på promenad med henne. 
Vi lagade wok på kvällen, men det var inte så poppis bland barnen. Sen var det mys med chips framför idol. Elvira hade fullt upp med att mata katten med chips. Han ville inte ha så hon lade chips på och runt honom! Vi skrattade så gott åt henne!!



Hon somnade inte förrän halv elva och då satt vi och kollade på Män som hatar kvinnor- den var riktigt bra tycker jag!



PÅ söndagen körde vi hem Elvira vid lunch och sen sov hon 3 timmar, var vaken ett par för att decka igen halv sju. Vi måste tagit musten ur henne =) Efter det körde vi till bryggareberget och kollade utsikten. Barnen fick springa av sig lite av all energi...

     

Jag har gjort iordning mitt tråkiga badrum..........


Idag har jag jobbat till kvart i sex...inga vikarier så det var fullt upp på em. Direkt efter jobbet var det dax för föräldramöte och det var ett bra möte...sen var det bara att åka hem och avlösa mannen som skulle spela innebandy. Maja hade hjälpt Emil med läxan. Hon är så snäll!

Nu sitter jag här och njuter av lugnet- imprgon börjar jag tidigt. Kl 7 är det dax att vara på plats.

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Nina

TACK THERESE OCH HASSE OCH ALLA BARN FÖR ATT NI TOG HAND OM VÅR PRINSESSA ETT DYGN!! KRAMAR I MASSOR

2009-10-21 @ 17:41:15
URL: http://ninahallens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0