Måndag 7 september

Jag älskar faktiskt mitt jobb just nu. Trodde det skulle bli skitjobbigt med 4-5 barn födda 08, men tvärtom- de inger ett lugn i gruppen. Dessutom är det ju såå mysigt att få mysa lite med de små liven. Men det jag älskar allra mest på jobbet är mina två underbara kollegor.....vi kompletterar varann så bra- har samma barnsyn och samma syn på det mesta- sen är vi självklart olika som människor, men vi behöver ALDRIG lägga energi på att diskutera. Vi är nästan alltid överrens direkt. Befriande och kul!

Denna vecka ska vi gå 8000 steg om dagen. Jag tog bilen till jobbet, men gick en runda på lunchen och efter jobbet var jag och Annie och handlade för veckans middagar. Maten bestod idag av pannbiff, pot gräddsås och lingon till övriga familjen. Jag åt pannbiff med stekta grönsaker i form av röd lök, morötter, stekta kantareller och palsternacka. Efter det lät jag maten sjunka en stund sen bar det av på en löprunda. Annie fick till sin stora glädje följa med mig på cykel. Jag har alltid musik i öronen, men det kunde jag ju glömma efter 100 meter - Annie pratar oavbrutet..Det var bra- hon "drog" upp mig för ryttarliden och sen är det nästan en och en halv km nerförsbacke..

Vi gjorde rundan på ca 30 minuter så det var ett bra tempo. I morgon ska jag styrketräna...skönt att ha kommit igång..

Efter löprundan möblerade jag om Majas rum och hallen utanför- blev superbra. Nu är kl 22. Jag måste hoppa in i duchen för i morgon börjar jag sju!!!

Kram så hörs vi i morgon!

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag blir helt matt av all din energi! Kankse du kunde dela med dig lite av den i alla fall ;)

Ha det bäst! Kram

2009-09-08 @ 09:26:37
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0