Onsdagen den 9 september

Vi har haft planering på mitt jobb idag. Då ska man hinna; revidera verksamhetsplanen, skriva ny kvalitetsredoovisning och mål samt åtgärder för att nå målen. Dessutom ska vi planera HUR vi ska jobba med barnen. Ska vi ha något tema/projekt? Vi ska också ta ställning till hur vi vill ha hemsidan, samt om vi vill laga frukosten eller mellanmålet. Dessutom var vi tvungna att lägga en beställning på saker vi behövde köpa till avdelningen, fixa med barnens dokumentationspärmar och rensa bland allt skit som låg överallt. Jag tror jag tömde 5 pärmar med papper som inte fyllde nån funktion. Allt detta skulle göras mellan 9 och 14.45....

KL 15 skulle vi vara på Skogsgrinden- en äventyrsförskola som jobbar med äventyrspedagogik. Det bygger mycket på kamratövningar och samarbete och det fick även vi prova på. Enkla övningar med enkel rekvisita, men som ger väldigt mycket. Vi fick även höra en saga som min egen mamma berättade (hon jobbar ju på den avdelningen) och hon trollband allihop när hon berättade om sagoäventyret där barnen skulle hitta pulvret som skulle hällas i grytan med giftet som förgör alla träden i skogen...för att hitta pulvret var du tvungen att ha nycklar och för att få nycklar skulle du passera olika delar av skogen.  I triangellandet, rektangellandet och cirkellandet ska barnen klara olika samarbetsövningar för att få en nyckel. Sen skulle barnen hitta koder ..ja jag kommer inte ihåg allt men jag är  avundsjuk på barnen som har fått möjlighet att gå på den avdelningen!

När jag kom hem hade Hasse grillat fläskfilé och sen var det bara att ladda för fotbollen. Det är ALLTID så att det är skitmatcher när jag tittar. Dessutom kom det enda målet precis när jag var på toa =(

Återigen skulle Hasse upp och läsa sin bok vid nio så då fick jag lite tid till jobb (igen), facebook och även lite skrivande här i bloggen. Nu ska jag sova för i morgon har jag ju schemalagd styrketräning kl 8.00!


Kommentarer
Postat av: Anna

Just nu saknar jag alla trista kvalitetsredovisningar.... fast mest saknar ja er. Mina underbara kollegor!!! (Jag är fortfarande en kollega - en passiv sådan!)Bamsekram

2009-09-09 @ 22:33:50
Postat av: Anne

Wow du skämmer bort oss läsare nu ju! Inlägg flera dagar i rad ;)

Skojar bara med dig sötnos, skit i fotbollen så får du ännu mera tid för annat som är roligare!

Kram kram

2009-09-10 @ 17:45:57
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0