Så är man igång igen!!

Jaha då är denna helgen över och som vanligt har jag varit igång dubbelt så mycket som jag tänkt från början.
Jag har suttit på akuten med en vän och det händer ju saker hela tiden och vi fick faktiskt höra ganska roliga kommentarer från vänthytten bredvid..en äldre dam som skulle berätta om sin avföring och hon var inte blyg i sina beskrivningar....Vi väntade i tre timmar på att få höra att min vännina skulle skickas hem med alvedon. Jag tror det är nåt betydligt allvarligare och om det visar sig så vara fallet gör vi en anmälan. Punkt slut!

Kvällen i går tillbringade jag i goda vänners lag på 2 rum och kök vars specialitet är fondue och det är ju supergott. Har man aldrig provat ska man göra det, men det är ju inget prisvärt alternativ precis. I går fick det vara värt det för vi skulle bjuda vår vän Bea på en kväll för att hon ska gifta sig om två veckor. Vi hade det jättetrevligt och vi gick även på o´leareys. Jag åkte hem redan kl elva. Hade bestämt mig för att ta det lugnt och ordnat med skjuts och dessutom var jag pigg dagen efter.

Efter min sedvanliga kopp kaffe-och tidningsstund i sängen på lördag- och söndagsmorgnar var det dax att börja dagsverket. Annie och Julia hade bestämt sig för att byta rum och det krävs lite planering för att alla möbler ska vara flyttbara utan att nåt annat står i vägen. Dessutom ska allt dammtorkas och dammsugas, gardiner och lampor, tavlor och garderober ska också bytas. Det tog nästan sex timmar att få ordning på allt, men då stuvade jag om i våra garderober också...det blev bra!!

Jag har infört städdag på söndagarna då jag förutom det sedvanliga städarbetet också fördjupar mig i ett projekt. Förra veckan var det badrum och dusch som fick en extra dos rengörning och denna veckan blev det av naturliga skäl alla garderober.

Jag har blivit ganska hurtig efter sommaren. En kollega på jobbet har infört en stegräkningstävling där vi v 33 började med 6000 steg/dag - 42000 steg /vecka. Sen ökar vi gradvis med 500 steg varje vecka. I morgon ska vi alltså klara 8000 steg per dag eller 56000 på en vecka. Det har inneburit att jag ofta går till och från jobbet. jag går 3 km varje lunch. Jag springer ibland- dock inte lika ofta som jag önskar, men det kan bli en kvällspromenad om jag ser att jag inte kommit upp i dagens steg. Jag tackar min kollega Linda för detta - hon har fått fart på många av oss.

Syrran och jag var i Malmö och sprang I FORM-loppet i tisdags och det var riktigt dj-a skittungt!!Jag har ju inte varit den mest aktiva löparen denna sommaren och en mil är det ett år sen jag sprang. Kämpade mig ändå igenom loppet på 1 timme och 3 minuter vilket var 8 minuter bättre än förra året! Därför borde jag vara nöjd, men det kändes inte bra i år- trodde jag skulle ramla ihop redan efter halva loppet..

Jag har skrivit in mig på GYM! Min rygg är sämre än någonsin så jag måste!! För att få ihop allt med heltidsarbete och barn och deras läxor och fotbollsträningar har jag faktiskt börjat schemalägga min träning. Så på tisdagar när jag slutar tidigt styrketränar jag en timme och på tordagarna när jag börjar sent likaså. Mellan 8 och 9 tränar jag innan jobbet börjar kl 9.30. Löpträningen ska jag försöka lägga däremellan. Jag springer ganska bra på kvällarna, men nu när det blir mörkt så tidigt gäller det att hitta upplysta rundor.

Mina barn är med sin pappa och hans familj på Mallorca. De landade i morse och ska vara där en vecka. De är värda det- jag har inte kunnat ta dem utomlands sen de var små så jag är glad för deras skull!!

Jag ska bli bättre på att blogga. Det var länge sen nu och jag har helt enkelt inte haft lusten! Kände ett tag att alla visste allt om mig och då bestämde jag mig för att sluta, men samtidigt är det ju ett sätt att få ner sin vardag sina tankar och idéer på pränt så nu har jag bestämt mig för att fortsätta. Jag får väl schemalägga det också!!

Så nu alla gamla och nya läsare! Ge inte upp! Radera inte länken till denna sida för jag har bestämt mig att fortsätta. Bestämmer jag mig för nåt så blir det så - jag är ju vädur =)

Kommentarer
Postat av: Nina

Det var väl tur att du tog detta beslutet hade varit tråkigt annars.. Tack gumman för att du fanns där i lördags!! Love you..

2009-09-07 @ 08:35:07
URL: http://ninahallens.blogspot.com
Postat av: Anne

Jag säger som jag brukar; Äntligen! Det är alltid lika kul att läsa det du skriver. Jag tycker att det var en bra idé att schemalägga det, men det får inte bli som en kvarnsten runt halsen bara!

Vi ser fram emot att få dig som "favvo fröken" igen om ett tag...;)

Ha en skön dag stumpan! KRAM

2009-09-07 @ 11:48:31
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0