Intressant...

Jag har alltid trott på övernaturliga händelser, andar och att det finns fler liv etc. Där har jag stannat, men jag älskar att diskutera detta med vänner som känner samma sak som jag. De människor som förkastar allt sånt struntprat (som de själva påstår att det är) pratar jag inte med om detta. Jag har ett par nära vänner och två av dem tänker precis som jag, men den ena av dem har kommit ett steg längre i sin uppfattning. Hon gav mig böcker om Benny Rosenqvist. Den första har jag läst ut nu och den heter "Överlevaren" och handlar om Bennys liv och mediala gåva. Han är ett medium som bor och verkar i Malmö. Människor som går till honom kan få berättat för sig om en del av sina tidigare liv och även få berättat för sig om hur detta livet är och kommer att bli.

Benny berättar;
En  kvinna kom till mig sedan hennes barn dött och hon bad mig om hjälp att se teckan på kontakt med pojken som hon sörjde så mycket. Hon ville så gärna ha ett bevis på att hans själ levde vidare. Barnet talade till sin mamma genom mig " Jag ringde ju och sa grattis i ditt huvud men du ville inte höra det! Jag använde t.o.m telefonen!" "Jag anade att det var han sa mamman och grät medan hon berättade att telefonen ringt och ringt men när hon lyft luren var det ingen där. Hon hade inte velat se de tecknen hon fick utan intellektualiserat det. Ändå hade ju pojken till och med använt sig av Telia. Tydligare kunde det ju inte bli! säger Benny och ler.


Jag älskar sådana berättelser och nu ska jag snart börja med hans andra bok som heter;
Shoppa inte kärlek när du längtar

Nu blir det till att leva i nuet- nu är det MELODIFESTIVALEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0