Så var det måndag igen...

och ytterligare en helg har passerat i ilfart. Jag var på jobbet i fredags men kände mig inte helt ok då heller. På kvällen kom Hasses familj för att planera släktfejden och äta bruna bönor med fläsk. I lördags gjorde jag inte många knop. Hasse var i stan och Maja tog bussen till en kompis. Annie var hos sin farmor och Emil hade en riktigt latedag. Jag fixade lite här hemma och satt en hel del och läste tidningar och böcker. Skönt.

I söndags var Julia på Cup i Älmhult med Hasse hela dagen. 
De gick inte vidare men hon är en fighter och gjorde flera mål och fick sig ett antal tacklingar...
nr 11 i KFF...



Moa och Jacob kom på besök. Vi åt kladdkaka drack kaffe och satt och pratade ett par timmar. Sen gjorde jag lite glutenfria våfflor i stekpannan innan jag körde in Maja till fotbollen. 

Jag känner mig ibland lite bekväm och lat och har ibland dåligt samvete för att jag inte hittar på så mycket med barnen- vi är mest hemma på helgerna. Därför bad jag Annie och Emil att skriva ner vad de skulle vilja göra. Själv började jag leka turist i Blekinge och på Barnsemester.se hittade jag masor av kul aktiviteter att göra tillsammans med både små och stora barn, men många av platserna har inte öppet vintertid. Vi kom i alla fall fram till att denna helgen som kommer kan vi inte göra nåt för då ska Annie, Kevin och Julia åka upp till sin mormor. Helgen efter bestämde vi att vi skulle åka till kolafabriken i Bräknehoby. Tänk jag visste inte ens att vi hade en egen kolafabrik i Blekinge! http://www.kolafabriken.se/

Övriga saker på listan:
- badminton
- åka till skogen med kikare och titta på fåglar
- utflykt med grillning
- bio
- barnens lekland
- köpa/kolla på leksaker
- en heldag bara mamma/Tessan och jag
- bowling
- museum
- Boda borg
- Eriksberg viltsafari (efter 20 juni)
- Kreativum
- Crosscart
- Gocart
- Kolafabriken
- Lazergame
- gå på café och shoppa på stan





Ser fram emot en vår med nya upplevelser tillsammans med familjen!

Idag fyller MICKE år!! Grattis!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0