Vad bra det går.....

för mig. Jag skulle blogga lite varje dag och nu är det en hel vecka sen igen. Tiden bara rusar iväg. Det blev en mycket lugn vecka. Maja och Emil fick influensaspruta nr 2 i tisdags. Emil blev dålig samma eftermiddag så den kvällen blev det ingen träning (vi kunde bara mysa i soffan) I onsdags drog ett snöoväder in på eftermiddagen så
Majas fotbollsträning blev inställd (ännu en myskväll). Emil var hos farmor och farfar både onsdagen och torsdagen. I torsdags var det sån brist på vikarier så jag skulle jobba ensam med 14 barn varav 5 var 1½ -2 år. Jag ringde till Maja så hon åkte ut till mig efter skolan och satt och ritade med några barn, läste med några. Det var faktiskt en hjälp att hon kom..

Fredagen kom och då är det dax att säga hej då till sina älsklingar och nu ska det dröja en vecka innan jag får se dem. Man vänjer sig vid det, men ju mysigare vecka vi har haft tillsammans desto svårare är det att säga hej då. Denna veckan hade varit jättemysig =)

I lördags var det dax. Som vi har pratat om denna dagen! Ett helt år! Vi åkte till Ikea! Vi har lovat Julia ett nytt sofföverdrag sen vi flyttade till huset för exakt ett år sen. Nu fick hon sitt sofföverdrag, en matta, en rullgardin, en golvlampa och en kul fotoram. Till Kevin blev det också en matta, en golvlampa och en rullgardin. Till vårt övriga hem köpte vi tavelramar till mina fotoförstoringar, nya tallrikar och kaffekoppar, en golvlampa och ett sideboard till vardagsrummet mm....vi var jättenöjda och det så kul att få komma hem och packa upp allt! De andra tre barnen får lite till deras rum nästa gång vi åker upp. Hasse fick blodad tand och föreslog att vi skulle åka till ikea en gång i månaden!!Det ni tjejer!

Min lillasyster Hanna fyllde år i torsdags så på lördagkvällen åkte jag ut till pappa för att fira henne. Jennie och Lina var också där. Sist vi träffades alla fyra var på farmors 75 årsfest i september. Vi har väldigt roligt ihop även om vi bara ses ett par dagar om året =) Pappa bor på Trummenäs så jag höll mig till bubbelvatten och kaffe hela kvällen.

I söndags hade vi en lugn och härlig dag. Jag rensde min tvättstuga där det av någon anledning samlas väldigt mycket skit. Jag fick i hop en kasse skräp, en kasse med kläder att skänka och en kasse till ella och piipen.
Nu är det fint där igen. Projektet jag inte hann med var att flytta ner ett skrivbord som Julia inte vill ha till Emils rum. Det är lite mindre än hans, men den har lite hyllor och skåp för förvaring och det behövs alltid.

Jag var också och handlade för denna vecka. När vi planerar vår matsedel tittar vi alltid på hur länge vi jobbar och vilka träningar vi har och så anpassar vi maten efter det. Denna vecka fick det bli snabbmat hela veckan. Falukorv och makaroner, köttbullar med potatis och sås, spaghetti och köttfärssås och på torsdag när vi inte har annat på kvällen slår vi till med fläskkotletter!

I dag är det måndag den 1 februari och vi har ½ planeringsdag med jobbet. Vi ska vara hemma hos Catta- (miljöombyte är aldrig fel) fram till kl ett och sen ska jag tillbaka och jobba till 17.45.

Min kamera har legat bland mina träningskläder och gömt sig därför har det inte blivit så mycket kort tagna på sista tiden......

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Anne

Hur i hela friden får du mannen till att vilja åka till IKEA en gång i månaden???????

Tala om det är du snäll!

Hoppas att vecka din blir bra även om barnen inte är hemma!

Stor kram

2010-02-01 @ 13:13:10
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0