3 januari

Jag blir lite konstig varje nytt år. Det är så mycket jag vill ändra på och är det nån gång man ska göra det så är det i samband med ett nytt år. Jag vill äta bättre mat (men så känner vi nog lite till mans efter alla helger) jag ska genomföra milen i år igen - denna gången midnattsloppet i Göteborg som jag gjorde 08 (då är det alltså dags att börja träna) Jag vill ha mer tid för mina vänner som jag träffar alltför sällan (då måsta jag ju ta mig den tiden) och jag vill dessutom ha ett annat jobb (då är det väl dax att jag skaffar mig det). Jag vill dessutom vinna pengar så jag kan betala av min bil, mitt CSN och lite småprylar jag tagit på avbetalning mm. Jag vill sälja vår båt som vi ändå inte kommer att utnyttja så det lönar sig. Jag skulle också vilja bygga om vårt badrum, bygga ett uterum och måla om huset......

Nåväl jag har inte börjat med något av ovanstående ännu..

I stället har jag njutit av min ledighet. Vi har varit på middag hos mamma en av dagarna och varit barnlediga en hel kväll. Då åkte vi till Citygross och köpte delikatesser som vi gillade. Vi enades om räkstuvning på toast, räkor, choritzo, skagenröra, räksallad, brieost och lufttorkad skinka. Hasse ville ha musslor (jag fattar inte hur man kan äta detta) och grön sparris jag ville ha färsk pasta med kyckling och vitlök (Hasse fattar inte hur man kan äta detta). Till efterrätt valde jag pringelschips med dip och Hasse valde Raider (fast den heter inte så nuförtiden) Till denna delikata buffé drack vi vin och kollade på Flickan som lekte med elden!



I dag var vi på Tallholmen och åkte skridskor......jag är som Bambi men med lite träning går det bättre och bättre.









Kanske jag hinner ner en runda i morgon också innan Hasse kommer hem. När han kommit hem ska jag in till Nina och hjälpa henne att packa upp grejer i den nya lägenheten..

Vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0