Måndag 25 januari

Helgen har passerat och den gick för fort som vanligt! I lördags var vi bjudna på kalas och i söndags spelade Julia DM i fotboll. Tyvärr gick de inte vidare till slutspel =(

I dag har jag haft medarbetarsamtal och lönesamtal med min chef. Ett mycket trevligt samtal som avslutades med att jag berättade att jag sökt ett jobb och av 185 anställda kom jag och fem andra personer till intervju. Där befinner jag mig nu....jag väntar på att få svar och de skulle höra av sig i slutet på nästa vecka. Jobbet är som chefsassistent på arbetsförmedlingen. Ett administrativt jobb där jag ändå får möta människor hela dagarna och inte sitta instängd på ett kontor. Det hade passat mig bra tror jag. Jag älskar mitt jobb som jag har nu, men jag vill prova att göra något annat. Jag har ju i 4 år väntat på en rektorstjänst, men jag har tröttnat på att vänta så nu antar jag denna utmaningen i stället. Skulle jag nu inte få detta så sitter jag ju inte i sjön. Då fortsätter jag jobba i barngrupp och inväntar en ev rektorstjänst =)

I eftermiddag har jag varit och handlat lite och sen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Läxorna har påbörjats och de gör vi klart i morgon. Sen kommer snön igen på onsdag har jag hört! Jag är såååå trött på denna snö nu vill jag ha vår!!!

Nu tittar jag och Maja på spårlöst- en underbar återförening där två bröder sökt upp sin mamma. Jag vet hur de känner sig..jag träffade ju min pappa första gången när jag var 16- en märklig men underbar känsla. De här bröderna fick tre systrar på köpet och det fick ju jag också! Tänk att det är 21 år sen!! Känns som igår........

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag håller tummarna för dig stumpan!

Kram

2010-01-26 @ 08:00:15
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0