Trettondagen

....och sovmorgon igen! Sov alldeles för länge i dag. Jag steg inte upp förrän halv elva. Satt en stund i soffan med mitt kaffe och tittade på Biggest looser (slutar aldrig förundras över amerikanare). När jag vaknat till blev det omelett- japp- nu har jag börjat med LCHF igen- en period!




Jag körde ut Annie till en kompis och de skulle åka lite skridskor. På hemvägen källsorterade jag ett antal papperskassar (det fylls ju på så snabbt). Min plånbok har blivit kvar på jobbet och där är det larmat så jag kommer inte in. Jag hatar att vara utan plånbok. Jag fick pengar av Hasse så jag kunde tanka och köpa mig en korv - UTAN BRÖD - på eftermiddagen. Jag hade bestämt med Kina att vi skulle ta en promenad tillsammans runt Saltö. Brändaholm är så gulligt sommar som vinter...

 

Det är tredje dagen i rad som jag rör på mig under en sammanhängande period på 30 minuter eller mer.....bra början...nu ska det bara bli en god vana!

När jag kom hem var alla på hockey. Jag älskar att vara helt ensam hemma. Jag har ingen radio, ingen musik utan bara tystnaden! Jag har tänt ljus och nu ligger jag i min säng och skriver. I kväll ska jag äta baconinlindad kycklingfilé med grönsaker och ädelostsås. Resten av familjen skulle ha kött med hasselbackspotatis- också gott, men jag ska ju inte äta potatis i mitt nya liv =)



Kina lånar min bil i morgon så jag ska till jobbet via fritids för att lämna Annie. Det är en bit så då blir det rörelse i 30 minuter i morgon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0