Så var det dax för mig också!!

Jaha nu är det dax för mig också. Du kommer att ha en blogg innan denna veckan är slut sa min kompis i går. Hon har startat en och tycker det är såå kul. Jag känner att det händer mycket spännande i mitt lilla liv just nu. Vi har tittat på ett hus, idag börjar jag kampen mot den mer och mer svällande magen och dessutom har jag ett jobb som förskollärare som jag trivs med och när man jobbar med supermysiga kollegor och många glada barn får man sig många härliga skratt!!

Jag var i malmö på skolmässa i går och det var mycket bra! Vi var på ett seminarie om hur man kan jobba med naturvetenskap och teknik i förskolan och det var mycket bra och intressant. Jag återkommer att berätta mer om den.




Naturvetenskap i förskolan. Lika stora behållare men med olika form...hmmm 

Efter den resan var jag helt slut så jag vaknade lite sent idag. Efter en helg på Österlen med massor av potatisgratäng, nybakat bröd, marmelad, skagenröra, oxfilé och gårdagen med underbar pasta med krämig gorgonzolasås, caschewnötter, salt godis och center är det i dag dax. Jag skall börja med Aftonbladets vinnardiet (se kropp och hälsa 16-17 september) Där finns tre tumregler: 
1. Välj alltid osötat
2. Undvik allt vitt mjöl
3. Läs innehållsförteckningen (Är det högst 5 g kolhydrater per 100 g kan du stoppa i dig så mycket du vill!


Ett ord på vägen; Räkna glädjeämnena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0