Västkusten- det tog 36 år innan jag fick se den!!

Hasses barn har en moster som bor på västkusten och i år bestämde de att vi skulle träffas! Vi åkte på söndagen efter vår skåneresa.

Vi började med att gå på Liseberg och sen bodde vi på Lisebergshotellet till på måndagen
Då körde vi 15 mil norrut, passerade Smögen/ Kungshamn, Hunnebostrand och nådde vår destination Bovallstrand. En underbar liten pärla. De hade byggt ett nytt hus som hade en underbar utsikt över havet med väderöarna i horisonten!


Första dagen hade vi inget vidare väder så vi höll oss hemma hos Denise och Patrik. På tisdagen var Hasse och jag i Smögen själva.Vi letade parkering i ca 45 min då vi inte hade mynt ens för en minut på parkeringarna (25:-/h) .




Därefter avnjöt  vi en räkmacka och sen gick vi på bryggan och insöp den omtalade miljön alla som varit där talar om. Som avslutning på trippen tog vi hem enorma baguetter med Skagenröra som räckte både till lunch och frukost dan därpå. På onsdagen gick vi en morgonpromenad (kl 10) och då var det fint väder.



Hasse och Patrik skulle spela golf så vi gick ner med barnen till Badholmarna och fiskade krabbor. Jag hade ingen aning om hur det funkade så jag lärde mig nått nytt även denna dag. Brännmaneter och sjöstjärnor var också nya upplevelser för mig!! Tyvärr kunde jag bara inte bada- det var verkligen kallt i vattnet, men det hindrade inte barnen!















På torsdagen var det dax för den långa bilresan hem, men först åkte vi genom Fjällbacka upp till Grebbestad och strosade på bryggan där.




Vid denna tiden på året kan man göra otroliga klädfynd då de rear ut allt inför lågsäsong/ stängning. Till nästa år ska jag spara en rejäl semesterkassa så man kan unna sig lite fynd!! Grebbestad var supermysigt och ett bra alternativ till den trånga smögenbryggan- om man nu kan avstå från de speciella baguetterna förståss!!

Kommentarer
Postat av: Anne

Jättehärliga bilder! Jag blir dock lite skeptiskt till djuren ni hivade upp ur havet...

Jag hade aldrig vågat ta i odjuren!

Ha en skön dag! Kram

2009-08-11 @ 09:26:21
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Nina

Nu kanske du förstå att jag bodde i paradiset!! Kram/moster

2009-08-13 @ 16:53:38
URL: http://ninahallens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0