Summering av helgen!

I lördags sprang Hasse på säljaren av huset som ville att vi skulle komma för kolla vad han skulle lämna kvar och vad han skulle göra sig av med. Passade bra för Maja och Emil hade ju inte sett huset mer än på bilder. Vi åkte ut och jag fick varsin TV till barnen, hyllor till Kevins rum och de sparar alla hyllor i garage och förråd etc. Barnen tyckte det var mysigt. De eldade i kaminen och det ser jag fram emot- ett varmt hem. I vår lägenhet är det allt annat än varmt.



Efter besöket körde jag Maja till en kompis och sen körde jag hem för att ta itu med packningen. Vi tömde ett par hyllor och skåp så nu är vi på gång :)

Vi körde ut och hämtade Kevin i Nättraby och på hemvägen handlade vi på City Gross. Vi gick och velade och hade inte en aning om vad vi skulle ha. Det slutade med två rätter. Tacos till några av barnen och biff med pommes och rödvinssås till oss och de andra barnen.

Ninni och Pelle dök upp med lite vin så vi satt och blarrade med dem och slötittade på Tv resten av kvällen



I morse åkte Hasse och Julia till Kallinge för Julia skulle spela DM i fotboll. De kom trea så de var nöjda.  Jag körde ut Emil till sin bästa kompis och kusin David. När jag kom hem igen fortsatte jag att packa och det gick bra. Jag hittade massa jobb (dokumentationer som skulle lamineras för att sedan sättas i barnens pärmar) så det fastnade jag med i nästan 45 minuter.

Jag körde Hasse och Julia till hockeyn, KHK skulle möta Ulricehamn, och sen hämtade jag Emil, körde och fixade en present till Gunnar som fyller år i morgon och sen åkte vi ner till Mamma och Gunnar i Listerby. Han har som tradition att alltid bjuda på knake (det är en korv som man bara kan köpa i Lund) med potatissallad och grönsallad.


knake

När vi satt med kaffet hamnade jag i soffan bredvid en släkting till Gunnar, Bengt 62 år. Marie satt hos oss och hon berättade stolt att nu har hon kommit igång med löpträningen och idag hade hon sprungit över 5 km. Åhhhhh!
Ångesten växer och jag vet att jag bara kommer att orka max två km den dagen jag börjar igen. Stolt berättade jag för Bengt att jag minsann sprang en mil i augusti. Då sa han lite försiktigt att han skulle springa halvmaran i Göteborg i maj. Sen berättade han att han sprungit helmaran i New York, Berlin, Stockholm och Köpenhamn och dessutom hade han åkt vasaloppet (9 MIL!!!) 15 gånger!!
Så hur ser en vanlig vecka ut för dig Bengt? undrade jag försiktigt. Jo en dag springer han 5 km, en dag springer han 1,5 mil och en dag går han på gym och då styrketränar han för att avsluta med en mil på löpband! Varje vecka och han är 62 år!!!
Nu är Bengt min nya förebild. Kan han detta då ska jag väl få upp flåset så jag kan ta vårruset på under 30 minuter!



Vi hämtade Hasse och Julia när vi körde hem...jag packade inte mer idag. I morgon börjar jag 9.30..kanske ska jag springa 1-2 km innan jobbet???????????

Det allra bästa med denna helgen är att min son har varit på ett lysande humör. Inga sura miner och inga utbrott. Är Emil glad är jag glad så det har varit en väldigt harmonisk helg.



Glädje

Kommentarer
Postat av: Anne

Va bra att de lämnar kvar lite prylar i huset! När vi flyttade in fick vi jättemycket trädgårdprylar, extra kyl, bord & stolar, utemöbler osv. Guld värt!

Min mammma är 63 år och är min förebild! Hon cyklar 2 mil 3-4 ggr i veckan och absolut bättre kondition än vad jag har! Det bara måste man försöka matcha;)

Lycka till, detta fixar du! Kram

2009-01-12 @ 07:54:27
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0