1 januari äter alla pizza och 2 januari pantar och handlar alla

Idag jobbar Hasse och jag är ensam hemma med Annie. En bra dag där jag får chans att samla ihop mig efter alla helger och där jag kan börja planera min flytt. Kevin är så ivrig så han har redan rensat sitt rum. Tomtarna har åkt ner i sina kartongen, men i stället för att sätta lådorna i förrådet ställde jag dem mot en vägg i vardagsrummet. Där skall allt som packas staplas på hög. Om 28 dagar är huset vårt!!!!!!!
Tvätthögen var enorm och jag tänkte att jag inte skulle behöva gå utanför dörren idag.....så var givetvis tvättmedel OCH sköljmedel slut! Typiskt.
I och för sig har källsorteringen växt till ett antal papperskassar och jag ska lämna barnens saker så jag måste nog ändå ge mig ut...hu 8 minusgrader...
I dag är jag slö...står lite handlingsförlamad...måste fixa kartonger och börja packa! Är det nån som har kartonger???
Vi hörs igen! Vinterkramar!


Tillbaka igen!
Gode tid vilken kö. Kö för att panta burkar, kö för att hämta ut pantpengar, kö för att köpa korv för dem, kö för att handla, ingen kö för att källsortera. Jag kom på att idag passar alla lediga på att panta burkar, petflaskor och sen handlar dom för nu är det ju helg igen!! När vi kom hem hade jag LOVAT pannkakor till Annie. Mamma kom förbi och jag ville bjuda henne på kaffe - då var det också slut synd jag inte visste det INNAN jag handlade. Vi fick en tid på banken kl 16 för att kunna betala handpenningen på huset så nu är det klart.
Vi gjorde kyckling med ris och currysås och jag hade wokgrönsaker till (det är bara jag som tycker det är gott)
Kvällen blev väldigt lugn näst intill tråkig för kl 21 gick alla och lade sig. Hasse och Julia ska på cup i Kalmar så de ska gå upp kl 5...jag är gärna hemma..ska försöka fixa några kartonger så jag kan BÖRJA packa. Det är viktigt för mig-  att börja..................på tal om det är det annat jag måste börja med också. Årets mål är att göra vårruset på under 30 minuter och Midnattsloppet på under 1 h så jag måste börja i tid. Fast nu har jag fortfarande semester..den 7:e är det allvar igen- då tar jag tag i alla nyårslöften

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0