Jag har inte skrivit på en vecka.....

..för tiden räcker liksom inte till..det har varit en hektisk vecka med jobb, läxor, matlagning och andra vardagliga måsten. Jag har i alla fall fått soffan till Maja nu. Den hämtade vi i onsdags kväll..liten nätt soffa- perfekt till henne!! Bertil älskar den så nu är den tyvärr mer rödhårig än röd, men han är ju i alla fall nöjd. Vår julgran (måttbeställd från de småländska skogarna) har kommit och nu står den med foten i en spann och väntar på att få komma in i värmen. Den är hööög och ganska smal- passar perfekt i vårt vardagsrum.

Vi var på spritfest i lördags- jo du läste rätt SPRITFEST!! Det gick till så att Hasses syrra fyllde 40 och när vi kom dit stod det en behållare fylld med baileys, vaniljvodka, gin, whiskey, (och en grön flaska som jag glömt namnet på) Vid sidan om stod en annan behållare med smaker som tex lime, sanfrancisco, fruktsoda,tonic, schweppws russian, juice, läsk mm mm. Bredvid låg en drinkbok - bara att testa sig fram! 
* 3 cl vaniljvodka, lime och fruktsoda..Mmmm 
* baileys, isbitar och mjölk...Mmmm


För att inte bli för berusad kunde man varva drinkarna med öl eller vin. Mycket trevligt...var trött hela söndagen, men vi var ändå och storhandlade och hämtade en fleecetröja i Rödeby, hos Bea och på KHK match!

Bea har ju varit på semester hela veckan....Det har varit så tomt på jobbet men det positiva är att jag halverat min telefonräkning denna vecka. Igår var hon i alla fall hemma igen så dit var jag ju tvungen att åka en sväng. Vi kollade på alla ljuvliga bilder hon tagit och hon blev uppdaterad på veckan som gått  med vernissage och lussetåg med våra "stora" barn som lussade för PRO- (mycket uppskattat) och veckan som komma skall med julpyssel
med föräldrar
Se hela bilden.,
 bussturer med mobila förskolor
Se hela bilden.
och planering för lucia.
 
I år blir det en eller två tärnor, några tomtar, två pepparkaksgubbar en stjärngosse och resten lucior
Vi ska ha det på morgonen den 15 dec kl 8 och jag jobbar till kvart i sex...rolig dag!

Nu ska jag inte beklaga mig. Idag slutade jag tidigt och då åkte Hasse och jag hem och gjorde lunch, det var oplanerat så det blev spaghetti, revben, kycklinglår mm. Jag var sedan hemma och tvättade och sen har jag varit på jakt efter en guldig luciakrona till Maja. Jag skulle på APT på Havgården i kväll så jag körde ner till jobbet innan dess och då möblerade Bea om för ovanlighetens skull (händer ca 1 gång i veckan). Ulle var också kvar och hon hade till min stora glädje en krona att låna ut till mig..det är Stellas, men hon behöver inte den förrän på fredag. Det räddade min kväll! (och sparade min hårt ansträngda ekonomi..)


När jag kom hem idag hade jag förberett middag (färdigpanerade snitzlar, potatis och gräddsås), men Hasse tyckte det skulle vara godare med avocado och räkor med majonäs och dill!! Det höll jag faktiskt med om!!


Kommentarer
Postat av: Anne

Vad skönt att det löste sig med luciakronan. Jag hade faktiskt lite planer på att spraymåla Almas krona eftersom jag har guldfärg hemma. Allt för dig Tessan ;)

Det låter riktigt spännande med spritfest! Vi kanske ska ta och testa det ihop??? En rejälförfest som stannar vid just förfest eftersom det är det roligaste ! Kram

2008-12-08 @ 19:58:51
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0