Luciadagen

Jaha i dag började jag dagen med att köra Maja till en kompis som hon skulle följa med till äventyrsbadet i Växjö. På hemvägen köpte jag frallor. Sen var det dags för Hasse att susa ner med Annie på simskoleavslutning. Under tiden jagade jag stora råttor med dammsugaren och vek 3 ikeakassar med tvätt..Hasse körde och handlade mat på Citygross och då fortsatte jag med städning och dusch samt förberedelser för att visa mig på stan (sminkning och val av kläder etc..)

Tänk vad det har ändrats med luciadagen i denna stad. Jag minns för ett antal år sen hur vi åkte till stan tillsammans med hundratals människor för att se ljusets drottning sitta med sina tärnor i en vagn bakom ståtliga hästar. Vi pratade om det när vi fikade på stan och vi undrade var hon är i dag..vi har inte hört någonting om var man kan se dom om man nu skulle vara intresserad. Efter fikat gick vi på Ronnebygatan och då står de och sjunger på Klaipedaplatsen med endast ett 20-tal personer i publiken. De såg inte så roade ut av sitt uppdrag.



Vi var också i leksaksaffären och Emil pekade ut en del av allt han önskar sig i julklapp;






När vi kom hem lagade vi (eller rättare sagt Hasse) en underbar potatisgratäng med mycket grädde och vitlök..till det hade vi kött och broccoli. Jag drack faktiskt vatten till maten jag var inte sugen på rött vin..jag blir ofta så trött av det!

När Julia kom från sin fotbollsträning lade jag slingor på henne med stöd av hennes kompis Clara.

 

Syns bättre när håret är torrt, men hon var jättenöjd!
Hon blev jättefin!

Sen var det bara lördagsmys med godis och film- först Harry Potter och sen Simpson-the movie
Annie och Emil kurade ner sig under en filt på golvet.



I morgon är det luciakonsert i Amiralitetskyrkan kl 18.00. Då ska vi dit för Majas kör skall vara med. Det brukar vara massor med folk och vackra stämmor. Då är kulturskolans alla körer med från små gastar till vuxenkörer..ska bli mysigt.
Återkommer med reportage från det!! Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0