Så läser jag i dagens tidning....

att Grevagårdens café läggs ner efter jul...neej..det är ju hur mysigt som helst. Orsaken är att man inte har något riktigt kök. Jag förstår att man inte kan ha det så men då säger Museichef Tullan Gunér att hon "inte kan lova att prioritera ett kök framför renoveringsbehov av utställningsrummen i museet".  Ja men det är ju klart att de måste prioritera ett kök..det är ju hur bra reklam för både världsarvet och museet och det är en av Trossös bästa oaser på sommaren!

           

Håll reda på bilen i julstressen står det också...det var jag med om för ett par veckor sen. Jag gick in på Maxi och när jag kom ut igen hade jag inte en susning om var jag ställt den. Det var Hasses bil jag hade och den var lättere att se än min fiesta..den är ju så liten så den inte syns. Nåväl..systematiskt fick jag gå gata upp och gata ner tills den stod framför mig..Åhhh sån´t har man inte tid med!!

På tal om det glömmer jag aldrig när mamma  bodde högst upp i Siriuspalatset med Gunnar och de hade ställt bilen på torget. Från lägenheten hade man utsikt över hela torget och en morgon kunde de inte se sin bil. De polisanmälde den som försvunnen och när de kom ner till torget hade den gömt sig bakom en stor skåpbil och där hade den stått hela tiden. Det var kul!!

 
Hittade en gammal bild på Siriuspalatset längst till höger och riksbankens hus till höger med tornet, 
Jag älskar gamla foton från Karlskrona- här är en länk med fler foton...
http://www.abm.se/leopolds/Vykort_Karlskrona.html


Läsarnas pepparkakshus på sista sidan i del 1 i dagens tidning visar att min kompis Anna H har byggt inte bara ett utan tre!! pepparkakshus - ett Götenehus som heter Lennaholm! Jag har aldrig byggt ett pepparkakshus och än mindre ett från en huskatalog..jag inbjuder mig själv till en kurs hos Anna i hur man genomför ett sådant mästerverk !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0