Dan före dan

..en lång lista på dagens "måsten" hade gjorts och även en lång lista på all mat och alkohol som hör julen till. Vi skulle precis åka när äldste sonen ringde från flickvännen och sa att han inte mådde bra. Nu har han spytt en gång. Hasse har åkt för att handla själv och jag sitter i soffan på vakt och hoppas att det bara var en engångsföreteelse för annars blir det till att sitta ensamma i morgon.....utan julskinka.

Det är konstigt med julen. Vi hade bestämt att barnen inte skulle få så många eller dyra julklappar i år. I går kväll när vi slagit in en del av klapparna känner vi båda att "detta är ju ingenting". För min del har jag inte så mycket ekonomiska resurser kvar så jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att växla in några hundralappar till 20-sedlar och sätta dem i två ramar till Maja och Emil. Det är roligare att få en pengatavla än ett kuvert med pengar.




Solen har ju visat sig igen - det tog 21 dagar av gråa trista dagar, men när den kommer fram får jag ny energi!! Jag tog en liten promenad i söndags - den första på mycket länge. Jag är en ganska lat människa.

I söndags klädde vi granen och det var komplicerat. Vi får gran av min mormors man som har skog i Småland. Eftersom vi har 4 meter i tak har vi en mycket hög och ståtlig gran. När vi skulle sätta den i julgransfoten visade det sig att stammen var för lång och vi var tvugna att kapa en bit. Ytterligare en nackdel med lägenhet - man äger ingen såg....ok man tager vad man haver och började kapa stammen med en ........................



vinkelslip avsedd för stål.....när det började ryka bytte vi till ...



en liten ficksåg.........



den blev fin.......bara ljusslinga, glitter och kulor



GOD JUL !


Kommentarer
Postat av: Anne

God Jul till er alla! Kram kram

(hoppas att ni slipper kräksjukan...)

2008-12-23 @ 16:16:56
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0