Advent med nya och gamla traditioner



Ja så var det dax att tända det första ljuset! dagens projekt var att stryka och sätta upp våra nya gardiner i vardagsrummet och julgardiner i köket. Emil hjälpte till att stryka 27 m tyg.



Så fint det blev ett helt annat rum, nu har vi bara kuddar, filtar och mattor kvar tills det är riktigt ombonat.

   

Den nya traditionen för i år att alla tomtar fick krypa upp ur lådorna redan idag..de har fått vänta till 3:e advent förr, men eftersom vi redan i mellandagarna brukar ta bort all jul tänkte vi att de kunde få vara med nu istället

Den gamla traditionen är att åka till mamma och Gunnar 1;a advent. Då bjuds man på detta...



          


Det blev för varmt att elda i kaminen så de hade denna dvd- film igång hela tiden!!!???




Det var trevligt och himla kul att träffa morbror och kusin - det var ett tag sen!

Jag handlade på vägen hem för jag skulle ju bjuda Hasse på mitt nya recept med fläskfilé som bas och rönnbärsgelé, enbär, creme fraiche mm Det blev jätteäckligt och jag kände mig som världens mest misslyckade kvinna. Tua att jag gjort vanlig filé med potatisklyftor och gräddsås till barnen så att nån blev mätt..åh vad man tappar sugen på att prova nya spännande rätter när man misslyckas!! I morgon har jag en lååång dag. Klockan ringer sex, jag väcker barnen sju, skolan börjar åtta, jag börjar halv tio, kl två har vi vernissage på vår konstutställning och då ska vi vara utklädda till prinsessor, prinsar och djur som är temat på vår utställning. Den är slut kl fyra. jag jobbar till fem och då har vi personalmöte till sju..sen ska jag ta hem barnen som är hos farmor och farfar och avsluta med att göra läxan med Emil!

Kommentarer
Postat av: Anne

Så mysigt du/ni har fått det! Jag har ju inte plats för en öppen spis men köpte faktiskt en dvd skiva med en brasa förra året! Ha ha ha När man ligger och vilar på soffan så "värmer" den faktiskt! Kram

2008-12-01 @ 19:36:42
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Syster

Hej, ja visst är det härligt med advent, man blir liksom lite extra glad! Vad kul det var att se er igår! Moa frågar redan vilken dag du ska hämta henne, hon ser verkligen fram emot det!! VI hörs! Kram Marie

2008-12-01 @ 21:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0