Det är inte alltid lätt med stora barn

Idag började det med att lilla Julia hade tråkigt och fick för sig att åka till en tjej på Hasslö. Hon skulle sova över. Vi fick ändra om i våra planer så att Hasse kunde köra ut henne. Han hämtade även hem Kevin som varit hos sin tjej över natten. Sen har vi varit på stan och nu på em skulle vi laga plankstek. Vi såg till att barnen fick mat först, lövbiff med pommes och rödvinssås. Vi hade satt in plankan i ugnen och skulle precis göra köttet när vi tittade i våra mobiler. "har ni tagit lite vin än? " undrade Julia. Vi fattade att nu vill hon hem. Det var bara att ringa farmor så hon och Hassse fick åka och hämta henne. Nu står våra kalla plankor på diskbänken och väntar...jag är nog hungrig, vi har ätit en fralla till frukost och huvudvärken maler, men vad gör man inte för barnen. Min lilla tjej fick för sig att hon skulle sova hos en kompis på Bergåsa. Till saken hör att varjhe gång hon sover hos någon vill hon hem när det är dax att sova. Eftersom jag vet att det är gott med lite vin till maten lovade hon att inte ringa ikväll. Gör hon det får det bli taxi till Bergåsa och hem igen, men hon har lovat att hon inte ska bli ledsen ikväll. Som sagt det är inte alltid lätt att ha stora barn.....med det vill jag säga till mina vänner att njut så länge de är små och citatet " små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer"  stämmer - bara det att vår stora kille och hans tjej sover över hos varandra...vad gör de egentligen, men Hasse har sagt att han inte vill bli farfar än..haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0