Löften och önskningar!!

Jaha min kväll vid bloggen rök....hade lagat lasagne till hela familjen (8 personer med flickvän) diskat och förberett mig för egen tid vid datorn...då kom jag inte ut på internet. Det brukar aldrig vara några problem men igår kväll var det kört. Jag fick titta på andra avenyn med tjejerna i stället.


Idag när jag kom till skolan med Emil (vilket inte händer så ofta eftersom vi bor på skolgården och han går själv) hade någon/några tejpat låset på hans skåp med eltejp. Han har ju känt sig lite utanför denna vecka så han blev givetvis jätteledsen, men bet ihop inför de andra barnen. Jag blev ännu ledsnare men bet ihop ännu mer. Vem har gjort så mot min lille pojke.......Handfallen stod jag och tittade på när kompisarna försökte klippa bort tejpen. Emil stod med huvudet nedsänkt och höll tillbaka tårarna. Då kom det en pojk och sa- "jag vet vem som gjort det- det var Annie! Stenarna föll från våra hjärtan när vi insåg att det var lillan som skojat med sin "låtsasbror" och att det var ett skämt inom familjen. Jag såg hur Emil sken upp och nu håller vi tummarna på att det verkligen var hon. Hon var kvar på fritids igår när Emil gick hem med storasyster så det kan vara så att hon passade på då...Den lilla busungen och jag kunde inte fråga henne eftersom hon var på väg till Aspö med sin klass!!


Jag har ett löfte till mig själv. Om jag får ett jobb där jag kan vara hemma med barnen på morgnarna och börja jobba vid åtta ska jag ta en morgonpromenad varje morgon i 45 minuter. Jag ska komma hem kl 6.45 och väcka de andra...det är min plan och det kan dröja månader eller år tills den dagen kommer, men nån gång ska jag gå vidare och göra nåt annat.


Skulle jag någon gång få högre lön så att jag kan unna mig nåt utöver det vanliga ska jag gå till en kiropraktor och fixa till mig. Jag gjorde det "förr" och då sa hon alltid att ena benet var en halv cm kortare än det andra, att bäckenet är förskjutet och att vissa muskler på låret har lagt av för att hjälpa upp svanken! Det tog 20 minuter och kostade 500 kr att åtgärda de tre problemen. Sen ska man återkomma två gånger till och detta ska man göra två ggr / år vilket innebär att jag måste kunna avsätta 1500 kr på det varje halvår. Nu är det ju kört för nu går allt sparande (vilket inte är så mycket) till julklappar!


Utöver kiropraktorn skulle jag köpa kläder till mig och barnen. Vi har alla tre väldigt torftig garderob just nu....


Huset vi budade på passerade 1,5 miljoner och det var det inte värt för oss så vi hoppade av. Vi sitter inte i sjön. Vi har en enorm våning på 270 kvm på Trossö i Karlskrona centrum fördelat på 6 salar och kök, med tre kakelugnar som vi tyvärr inte får elda i. Det hade behövts för här är kallt på vinterhalvåret. Våningen ligger på skolgården som håller på att renoveras. Ena delen av skolgården är färdig så nu har barnen en konstgräsplan med fotbollsmål, en basketplan och en bandyplan på sin gård och det är bra för där har alla våra barn från 6-14 år något att göra.

                             






Problemet är att vi inte har 6 sovrum. Mina två barn delar rum, men snart är de så stora att de hade behövt vars ett. Det andra problemet är att Hasse och jag har en förkärlek till att grilla och det är problematiskt med bara en balkong. Vi behöver en trädgård. Problem, nr 3 är att vi vill bo i Nättraby och det är inte för att jag jobbar där utan för att alla har vi en gång bott där förut och alla barnen har fortfarande kompisar kvar där. Nättraby är populärt bostadsområde med höga huspriser som följd. Med dagens ränta bor vi alltså billigare här innan skattereduktionen. Sökes alltså; ett hus i Nättraby med 6 sovrum TACK!


Ord på vägen; Ibland kan det kännas som om man hade grus i skorna!


Kommentarer
Postat av: Anne

Guuuuuuud vilka fina kakelugnar! Jag håller tummarna för att ni så småningom hittar tillbaka till Nättraby!

2008-11-05 @ 17:42:47
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vilka fina kakelugnar, synd att ni inte får elda, det ger ju sån go värme!

2008-11-06 @ 03:52:03
URL: http://tinnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0