Välkommen till verkligheten!

I går hade jag inte en möjlighet att varken blogga, läsa en tidning eller slötitta på Tv- för igår var jag i verkligheten- i alla fall i min verklighet. Jag jobbade till kl 17 och stod ute i mörkret på em och försökte se vad barnen befann sig. Nuförtiden jobbar föräldrar jättelänge varje dag och vi har väldigt många barn som är hos oss från morgon till kväll. Ansvaret ligger ibland tungt på ens axlar när man vet att för dessa barn är det just mig de träffar mest av alla i dess närhet...lite ruggigt att tänka så.
Nåväl efter att ha kört förbi affären på hemvägen för att komplettera med makaroner och wokgrönsaker var jag äntligen hemma hos min familj och jag kände att "nu är det redan kväll och jag har massor att göra". Vi började med maten- falukorv och makaroner. Efter som jag befinner mig i mitt anti-kolhydratsesse så blev det wokgrönsaker med kalkon- kanon! Efter att jag tagit disken och gjort en pastagratäng på det som blev över (sambon lagar mat till hela armén) var det dax att sätta mig med den 8-åriga sonen och hans matteläxa. Alltså han är skitduktig på matte, men tröttheten efter en 9 timmar lång skola/fritidsdag tog över det logiska tänkandet. Det gick men det var segt och jag tycker så synd om honom. Vi kunde inte heller skjuta på det till idag för ikväll måste han göra läs och skrivläxan och ikväll har jag även 10-åriga tjejens läxor i eng och matte att reda ut.
I alla fall efter läxläsningen tog jag e efterlängtad dusch och sen skulle vi lägga varsitt barn. Så när jag satt där på sängkanten får jag höra att idag har det inte varit nån bra dag i skolan för jag har inte fått vara med mina två kompisar och leka. Då försvinner hela pedagogen i mig och jag blir bara mamma, med ett hjärta som nästan brister.

Sen skulle stora tjejen in i duschen för att köra hela huvedet i balsamflaskan för att ta bort värsta tovan som alltid bildas i nacken med jämna mellanrum. När hon var klar kollade hon på tv i väntan på att jag skulle komma med borsten och plåga henne- den stackarn är ju håröm. Men innan det var jag tvungen att bryna 2 kg köttfärs för i morgon är det lasagne till middag och det är en av favoriterna hos barnen så jag har lärt mig att förutom en vanlig form och en liten glutenfri form till Emil behövs det en till!!

Efter det plågade jag min dotter med borsten innan det var gonatt. Sen var kl 21.30 och då orkade jag inte nåt!!
Jag hade varit i min verklighet!
I kväll skriver jag igen för då spelar Hasse innebandy och då ska jag nog hitta lite tid....See u


Ett ord på vägen; Det finns en guldkant runt varje moln!


Kommentarer
Postat av: Anne

Du har ett stort hjärta med plats för många, det kommer man långt med!

2008-11-04 @ 18:31:33
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu har jag varit här... Skit bra blogg!! Jag blir svett bara jag hör talas om ditt intensiva liv. Ska nog tänka om och verkligen njuta av mamma ledigheten.. Puss från lilla moster

2008-11-05 @ 08:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0