Födelsedagar

Så var det fredag och idag fyller Julia 12 år !! Grattis gumman. Barnens mamma hade också sin födelsedag i dag så det är med blandade känslor födelsedagen firas. Nåväl hon väcktes 7.30 och fick massor av fina presenter så hon var så nöjd och glad. Jag var och köpte henne ett puder på Åhléns i går och när jag gick där hittade jag en serie för naglarna som hette"Sally Hansen" Miracle Cure. För endast 120 kr kommer mina naglar aldrig mer att spricka eller flagna utan nu ska de bli starka. Efter det kan jag köpa ett annat lack i samma serie för samma pris fast de påskyndar tillväxten! Detta ska vi noggrant följa.

Vad det gäller min kamp och aftonbladets vinnardiet så går det förträffligt! På kvällen hade vi kycklinggryta med mellangrädde och cr.fraiche med tagliatelle, men konsekvent som jag är åt jag endast grytan. Vi hade broccoli och röd paprika i så det var helt ok. Till det drack jag vatten. På morgonen i dag blev det omelett med ost  och jag mår redan mycket bättre i magen den är inte lika putig nu.

Maja är sjuk idag så jag får nog ändra om planerna lite vad gäller firandet av Julia. Vi skulle gå på stan och fika, men jag får se hur mycket Maja vill och orkar. I eftermiddag kommer farmor, faster och kusiner så då ska vi ha princesstårta. Emil är med sina kusiner hos sin farmor och farfar så han ska jag också hämta hem idag. Jag har ju inte sett dem på en vecka nu. Frågan är hur jag gör med tårta till Emil. Han är ju glutenintolerant...kanske han nöjer sig med glass..kanske inte.

Så här blev det; Jag skulle köra och hämta Maja och när jag kom ut hittade jag inte min gråa bil i nytvättat skick utan i stället var det totalt överöst av fågelskit!! Dj-a KAJOR!!! Vi fick åka direkt till tvätten och med avfettning gick det på nästan
200 spänn!! 


Efter att den var ren igen åkte vi hem och där firade vi Julia med Halloweentårta, princesstårta fast orange.

Det löste sig med Emil för han ville vara kvar med kusinerna till senare på em.


Ett ord på vägen; Vänd dig till ungdomen, för den vet allt!

Kommentarer
Postat av: Anne

Men grattis! Vad kul att du äntligen har fallit för grupptrycket! Ska bli spännande att följa....Kram

2008-10-31 @ 20:27:58
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: bea..

man brukar säga att flugor dras till skit..men fåglar vet i f*n

2008-11-01 @ 16:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0