Så var arbetsdagen äntligen slut!

När man har fest på förskolan mellan 9.30 och 11 är barnen ändå uppe i taket från kl 8 till de går hem och nästan alla barn på min förskola är kvar till 17.00. Så var det även idag. Vi brukar försöka komma ut flera timmar varje dag men pga fest och ett ihärdigt spöregn hade vi kl 15.40 endast varit ute i ca 30 minuter vid lunchtid. Det vara bara att klä på alla barn lagar på lager med kläder och därefter regnkläder för regnet öste fortfarande ner. Innan jag gick och satte mig vid datorn serverade jag en uppmuntrande kopp kaffe till min kollega Bea som bara har en timme kvar att frysa!!

Jag har ju glömt berätta om kampen mot den svällande magen...Det började i går morse med att jag åt en omelett med ost och skinka till frukost. En kopp svart kaffe på fm och till lunch (som jag fick äta på jobbet för att jag hade glömt mat) köttbullar och rivna morötter. Jag avstod potatismoset med gott samvete. PÅ kvällen åt jag grillad kyckling med isbergssallad, gurka och tomat. Gott och lätt. Sen var jag hos en kompis och då slank det ner att par godisbitar men jag är ändå nöjd över dagens intag.

Likadant idag. En stoor tallrik yoghurt till frukost, och till lunch hade jag med mig kyckling och sallad från igår med keso till. Eftersom det är tillåtet med fet mat tog jag två fläskbitar som serverades på jobbet, men raggmunkarna hoppade jag över precis som jag hoppade över glassen och juicen på festen och korvbrödet till mellanmål. Känner mig faktiskt stolt och stark!!

Nu måste jag köra hem. Hasse är på bio med den lilla som är sex år och jag har lovat att köpa kycklingfilé till en god gryta med tagliatelle...redan nu förbereder jag mig på att jag inte ska ha tagliatelle! Jag ska också köpa present till Julia som fyller 12 år i morgon...därför har jag semester i morgon..så jag kan vara med och sjunga!

Huset vi skulle buda på har redan stigit med 10 000 över det vi hade bestämt som maxtak.........skitstörigt!


Ett ord på vägen; Var dig själv- det är Du bäst på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0