Skönt med lite ledighet!!

Vi har som jag berättat tidigare en underbar skog bakom huset med en perfekt runda på 2 km som jag brukar gå med barnen (de yngsta- de stora är för lata) I början av april gick vi och redan då såg vi de bästa vårtecknet jag vet!! Vitsippor!



Vi såg blåsippor och vintergäck också!!

   



Marielunds Gård framåt skymningen!!

Bara 7 dagar senare när vi går rundan ser det ut såhär;



och till min stora glädje har jag massor av vitsippor i trädgården.

Jag har försökt göra det påskfint vid min groventré

  

Mina katter Bertil och Signe har blivit kompisar!!

 

Vår förskola fick besök av en riktig påskkärring (häxa) med puckel!

   

Påskafton hade vi släkten här för att gå påskrunda och äta smörgåstårta!


Idag har vi ägnat oss åt vår trädgård och jag ska fortsätta med det i morgon också. Har massa rosor som skall beskäras! Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Anne

Ja det är härligt med våren! Skönt att ha kommit ut på "landet" igen med både skogen och egen trädgård?!

Ha det bäst! KRAM KRAM

2009-04-13 @ 07:15:12
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad bra gumman att du håller i gång, du som alltid har så lite att göra:) Tack för alvedonen. Kram/ moster

2009-04-20 @ 23:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0