Studsig dag

Väcktes av att mobilen ringde och jag var helt säker på att det var bonden som köpte tvättmaskinen igår! Nej jag vill inte lämna tillbaka pengarna! När jag vaknat till kom jag på att det nog var min kära kollega Kerstin som har ett hjärta av guld. Hon ville skänka mig en studsmatta med en diameter på 4 meter och i stället för att åka till affären och köpa en för dryga 1700 kr tog vi en tur till Aspö. Annie fick vara hos sin faster under tiden så vi fick tom EGEN TID på båten..det är inte illa!



Vi kom hem till Kerstin och Lars och när vi moterat ner studsmattan fick vi kaffe..de bor precis vid havet så vi satt och njöt en stund innan vi tog färjan tillbaka till fastlandet. Vi åkte till RUSTA för att köpa ett skydd att ha runt fjädrarna..det kostade 500:- och det var lite dyrt tyckte jag. Vi åkte hem och monterade ihop den igen och då visade det sig att skyddet var för litet. Jag satte mig i bilen igen och åkte tillbaka med det. Pengarna tillbaka och sen bar det av till ÖB. Där fick jag ett större skydd men bara för 250:- Perfekt...

Sen har det varit full gång på mattan. Barnen bara älskar det! Vi hoppade lite också men det är då man inser att man börjar bli äldre...hm. Däremot ska vi försöka bvara aktiva på mattan för det är tydligen bra träning enligt aftonbladet.

Tuffa studshopp bränner 60 procent mer fett

Promenader

Syreupptagning per minut: 1,4 liter/min

kaloriförbrukning per minut: 7 kcal/min

kaloriförbrukning per timme: 420 kcal/tim


Lätta studshopp

Syreupptagning per minut: 1,4 liter/min

kaloriförbrukning per minut: 7 kcal/min

kaloriförbrukning per timme: 420 kcal/tim


Tuffa studshopp

Syreupptagning per minut: 2,25 liter/min

kaloriförbrukning per minut: 11,3 kcal/min

kaloriförbrukning per timme: 678 kcal/tim



Hasse har skurat hela trädäcket så förvandlingen kan börja. Jag har murat upp lite stenar som på bilden från mitt tidigare inlägg och satt lite krukor...lite i taget.

Vi har grillat karréer med grönsallad och kokt potatis med viitlökssmör. Supergott!
Summa summarum har vi haft en härlig söndag.

I morgon är det jag som öppnar och börjar med att dölja vissa rödvinsfläckar från väggarna.......nån spillde i fredags...undrar vem???+


Kommentarer
Postat av: Anne

Det är superbra med studsmatta men för oss kvinnfolk gäller det att man har gjort sin hemläxa.....typ knipövningarna ha ha ha ha

Hoppas att det inte innebär att Annie inte vill komma till Alma och leka, nu när ni fått en egen studsmatta!

Ha det gott!

Kram

2009-04-27 @ 07:47:07
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon sa faktiskt senast i går EFTER att hon fått studsmattan att hon gärna skulle vilja åka hem till Alma nån gång igen..

2009-04-27 @ 22:36:21
Postat av: Ola

åkte nog samma färja som du tror jag

2009-05-08 @ 14:18:33
URL: http://olandinho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0