Det närmar sig...

och idag gjorde jag min sista arbetsdag och nu är jag ledig 13 dagar och det ska bli så skönt!!
När jag hämtat Annie åkte jag och Kina till Willys och handlade. Kina har ingen bil så det kändes bra att kunna hjälpa henne med det. Dessutom har hon fortfarande ont i knät efter att ha hoppat på vår studsmatta på kräftskivan i augusti. Stackarn- hon ångar nog att hon gick på den festen =)

Snön fortsätter att ramla ner från himlen så vi har skottat snö efter maten. I dag var det ju i alla fall inte så kallt- det var riktigt skönt att vara ute i friska luften!

Nu är planeringen för i morgon i full gång. Vi ska åka och handla all julmat tidigt på morgonen och sen åker vi hem och svidar om för att ge oss in till stan och köpa de sista julklapparna och supa in den sista julstämningen på stan.

Granen måste vi också fixa i morgon och på kvällen ska den kläs och sen ska alla julklapparna läggas därunder. Tomteproblemet är inte heller löst, men det är nog jag som åker på att bli tomte i år. Vi har ingen äldre man kvar i släkten på Hasses sida så det är ingen självklarhet vem som ska vara tomte.

Många blir vi i alla fall. Vi är alla barn och Hasses syster har sin sambo och deras sex barn med sig så med farmor blir vi 16 personer! Vi spelar ju fotboll på julaftons förmiddag så i år blir vi åtta i varje lag!! Nice!

Nu ska jag ägna kvällen åt att skriva listor för hur jag ska få ihop morgondagen (jag älskar listor) och sen ska jag bara njuta av min ledighet!!

Ha det gott!





Kommentarer
Postat av: Anne

Fotboll på julafton?

Ni är allt lite tokiga ;)

Passar på att önska dig och resten av gänget en härligt mysig jul!

Kram kram

2009-12-23 @ 14:45:17
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0