Juletid 17 december

Jag har kommit på att det blir så mycket att skriva om när man bara gör ett inlägg varannan månad!!

Julstämningen börjar infinna sig även hos mig. Den kommer sakta krypande när det börjar närma sig.
Det började med att Maja blev skolans lucia...



Emil och jag ordnade ett litet arrangemang till köksbordet. Han valde fat och dekorationer och jag betalade och såg glad ut =) Mysigt blev det ialla fall




Jag handlade hem ingredienser för att göra julgodis istället för lussekatter som ändå ingen tycker om och igår var det dax.






















Resultatet blev helt okej. Mozartkulor och mandelchoklad

     

Vi har haft julpysselkväll och julfest på jobbet och i tisdags hade vi julfest i Annies klass. En trevlig tillställning med lite skönsång från barnen, lekar med barn och föräldrar och tomtebesök.



På tal om tomtebesök hade vi ett sådant när vår förskola hade julfest i skogen i går. Minst fem barn var så rädda för denna gubbe så de skrek och julfesten blev deras mardröm. Ska man skrota tomtebesök i förskolan funderar jag på?

Nu sitter jag här och tittar ut genom mitt fönster mot skogen och det är helt vitt. Grenarna är så härligt tunga av snön och det är bara att njuta- rätt som det är har det töat bort igen. I går kväll när jag kom hem samlades barnen och grannens barn utanför köksfönstret och gjorde årets första snögubbe och de var så härligt blöta och rosiga om kinderna när de kom in igen. Det är bl a i de stunderna jag är såå glad över att vi har ett hus och inte sitter inne i en lägenhet som vi gjorde förra året vid denna tiden. Däremot kan jag sakna alla promenade på stan i julskyltningstider. Jag har inte gått på stan en enda gång ännu, men på lördag är det dax för då ska Hasse köpa sina julklappar och jag som är klar med mina ska vara med som moraliskt stöd!!

I kväll är det julpysselkväll i Emils klass!

Vi ses igen....snart hoppas jag!

 


Kommentarer
Postat av: Anne

Ja visst är det underbart att bo i hus, lite avis på att du bor vid skogen är jag allt ;)

Vi får väl ta en tur i pulkabacken någon dag?

Ha det bra stumpan! Kram

2009-12-19 @ 08:52:13
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Tessan

Ja det får vi göra- det hade varit trevligt! Kram

2009-12-20 @ 18:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0