Nyårsdagarna

Nina hälsade på mig en stund efter att hon shoppat loss på stan. Jag har faktiskt inte köpt nyårskläder i år- det brukar jag vara noga med annars. Maja följde med Nina hem och passade Elvira lite. Jag hämtade henne när vi skulle på festen. Vi brukar vara hemma hos Nute och Magnus på Björkholmen. Det är nära och bra ner till kommunens fyrverkeri på Stakholmen!
Till förrätt blev det hummer!



som vi gratinerade i ugnen



Till varmrätt hade vi fläskfilé med hasselbackspotatis, en god sallad, och två underbara såser. En ostsås och en vinsås som var gudomliga ihop. Vi var ute ett par omgångar med barnen och sköt några egna små raketer som uppladdning för det stora.

Vid midnatt var det dags att gå (vingla) ner till östersjöhallen för att skåla in det nya året!











Mäktigt!!

Så idag tog vi det lugnt på fm och vid ett gick vi den traditionella nyårsrundan. Denna gång gick vi runt Saltö- Dragsö och vi häpnade över vyerna vi mötte. T.o.m Maja utbrast ett par gånger "vad fint det är". Vi konstaterade att vi på en promenad gick över fyra öar och att Karlskrona är en mycket vacker stad!




Vi passerade nappträdet på Dragsö- trädet där man går från att vara liten till att bli stor!



Rundan är på 7 km och vi gick sakta så när vi var nere vid Östersjöhallen igen hade det börjat skymma, men solen stod över Pantarholmen




Därefter körde jag ut Kevin till Jannice och beställde pizza. Väntetiden var på 40 min så jag körde inom Bea för att önska dem god fortsättning och få en kopp kaffe!

Sen var det bara soffan som gällde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0