Nu ska vi inspireras till ett långt och hälsosamt liv!

Jag har inte turen på min sida idag. Hade precis skrivit ett inlägg som var hur långt som helst och så försvann det innan det var sparat så nu får jag börja om igen! UÄÄÄÄ

I går var det måndag och då öppnade jag på mitt arbete. Det innebär att jag får stiga upp kl 5.15! Larmet gick i alla fall inte och kl ett slutade jag. Jag gjorde s.k. barnfri tid och satt kvar på jobbet en timme innan jag körde hem till lilla Julia som åkt på influensan. Fick höra när jag pratade med Maja i telefon att Emil ligger hemma hos sin pappa i kräksjuka. Det är konstigt för jag har i 8 år hävdat att vi tre tillhör den procent av Sveriges befolkning som aldrig får kräksjukan och det är mycket jobbigt att ta tillbaka det!

Nåväl jag skulle på ett kvällsmöte i Nättraby- Föräldraråd - på den förskola jag är ledarresurs. När jag körde gav Hasse mig en spark där bak genom att ge sig ut och springa 3 km. Eftersom jag är en tävlingsmänniska måste jag ju också springa samma sträcka i morgon innan jobbet!



Jag satt i bilen och såg att jag hade noll bensin. Jag var tvungen att tanka och upptäckte till min fasa att jag inte hade nån plånbok med mig. Tittade på klockan och insåg att jag måste chansa. Jag kom ut och när jag skulle köra hem kändes det bättre om jag höll krampaktigt i ratten med raka armar halvt blundande. Då kanske bensinen skulle räcka! Det gjorde den!



Jag gick och lade mig tidigt och sov några timmar innan Julia med feber och hosta kom och lade sig hos oss tätt följd av Annie. Det blev inte mycket mer sömn. Jag hade ju ändå bestämt mig för att springa så när jag lämnat Annie sprang jag de 3 kilometrarna - i regn och motvind! Men jag gjorde det!



Jobbade till kl 17. Anna var sjuk i går och idag och det är inte samma sak att jobba med vikarier. De är duktiga men man får ju tänka på allt och det tar energi! Körde hem och lagade spaghetti och köttfärssås. Sen har jag inte gjort nåt! Jag läser mycket om träning, kost och motion. Jag tycker det är kul, men det är ju inte många bråkdelar man använder i praktiken. Jag blir inspirerad, men jag genomför sällan något av det som inspirerar mig! Just nu läser jag om pulsträning på marathon.se och jag prenumererar på I form så den ligger alltid vid sängen! De har också en bra hemsida där man kan mäta sin promenad eller löparrunda!

http://www.iform.se/       



http://www.jogg.se/  - bli inspirerad och häng med på Vårruset i Växjö den 11 maj! 
http://www.varruset.se/


Kommentarer
Postat av: Anne

Åh vad hurtig och duktig du är! Man kommer väl se dig i trikåer springandes både här och där när ni flyttat ut till Nättraby!

Hoppas att alla kryar på sig och må bensinen aldrig ta slut;)

Kram

2009-01-21 @ 08:22:02
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker du att jag va jobbig som vikarie?? ler har ni några nya?? kramar!!

2009-02-13 @ 18:50:45
Postat av: maria

från mig åvan..

2009-02-13 @ 18:52:23
URL: http://mariabahia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0